تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : 1979
باید گفت مدیریت درمان در استان قم در برابر این بیماری به‌نوعی غافلگیر شد اما این اتفاق خود گوشه‌ای از کاستی‌های این حوزه را در کلان‌شهر قم مشخص کرد
 سِرو غذاهای روغنی برای بیماران آنفولانزا در بیمارستان کامکار!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، چند روزی است که به علت بیماری عفونی دریکی از بخش‌های بیمارستان کامکار بستری هستم.

در طی این روزها با افزایش شیوع ویروس آنفولانزا این مرکز درمانی که تنها مرکز درمانی قم (دولتی) درزمینهٔ بیماری‌های عفونی است روزهای شلوغی را سپری می‌کند چراکه باسیل ورود بیماران آنفولانزا روبرو شده است.

نخست باید به رفتار مناسب و شبانه‌روزی کارکنان این بیمارستان اشاره کرد که شلوغی و ازدحام بیماران به‌خصوص در اورژانس کوچک و کم امکانات این بیمارستان قدیمی نیز موجب نشده لحظه‌ای از خدمت‌رسانی غفلت کنند که جای تشکر فراوان دارد.

دومین نکته کمبود تخت برای بیماران عفونی (آنفولانزا) است که موجب شده بسیاری از بیماران ناگزیر به مطب پزشکان متخصص یا درمانگاه‌ها مراجعه کنند حال این‌که وزارت بهداشت به‌عنوان متولی سلامت در کشور بارها اعلام کرده که داروهای این بیماری تنها در بیمارستان‌ها موجود است.

موضوع مهم‌تر دیگر واگیردار بودن این بیماری است و همین عامل باعث شده افراد بیشتری به این بیماری مبتلا شوند به‌خصوص در شهرهایی مثل قم که روند درمان بیماری با کمبود امکانات با مشکل روبرو شده و همین موضوع باعث شده افراد بیشتری درگیر این بیماری شوند.

در این میان نباید از پاکیزگی و تمیزی بخش این بیمارستان نیز سخن نگفت، درواقع بخش‌هایی مثل عفونی نسبت به چند سال گذشته نه‌تنها بهسازی شده‌اند بلکه ازلحاظ نظافت و خدمات نیز در حد خوب و قابل قبولی است.

تنها نکته جالب‌توجه نوع غذایی است که به بیماران داده می‌شود به‌عنوان‌مثال برای من که از روز اول دچار گلودرد شدید هستم از همان روز اول در دو وعده برنج داده می‌شود که نه‌تنها امکان خوردن آن را ندارم بلکه ضرر نیز دارد.
حتی این موضوع را پزشک معالجم نیز در میان گذاشتم که وی نیز گفت شما به‌هیچ‌عنوان نباید این غذاها را بخورید اما خوب دیگر مدیریت بیمارستان است دیگر...

این در حالی است که همراه یکی از بیماران عفونی می‌گوید: دکتر معالج بیمار من تأکید کرده بیمار من حق خوردن غذاهای روغنی را ندارد درحالی‌که در 48 ساعت گذشته دو بار قورمه‌سبزی با کلی روغن به‌عنوان غذا به بیمارم داده‌اند.

وقتی علت عدم رعایت رژیم غذایی را از یکی از کارکنان بیمارستان جویا شدم دراین‌باره گفت: آشپزخانه بیمارستان به‌صورت خصوصی اداره می‌شود و تنها رژیم‌های خاصی مانند شوری و..
را رعایت می‌کند.
درواقع باید گفت مدیریت درمان در استان قم در برابر این بیماری به‌نوعی غافلگیر شد اما این اتفاق خود گوشه‌ای از کاستی‌های این حوزه را در کلان‌شهر قم مشخص کرد اما در خصوص نوع غذایی که به بیماران داده می‌شود باید گفت هیچ نظارتی وجود ندارد به‌طوری‌که از یک‌سو دارو برای درمان به بیماران داده می‌شود و از سوی دیگر غذایی به بیماران داده می‌شود تا بیمارتر شوند...

https://qomefori.ir/vdch.qnzt23nwwftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما