تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : 1975
معاون تعاون و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با بیان اینکه هزار و ۳۵۲ نفر از ایثارگران قم بیکار هستند، گفت:‌ گفت: ۲۵ درصد بازارچه‌های استان باید در اختیار ما باشد.
 هزار و ۳۵۲ نفر از ایثارگران قم شغل ندارند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، قاسم تقی پور قبل از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل بنیاد شهید و ایثارگران قم برگزار شد، با اشاره به اینکه تجلیل و حمایت از ایثارگران و جانبازان وظیفه نظام است، اظهار داشت: به فرمایش مقام معظم رهبری، مسئولین باید ذوق  استعداد و توان خود را در هر چه‌بهتر رسیدن به امور مادی و معنوی ایثارگران و جانبازان به کار گیرند و از خدمت بی‌شائبه و بی‌منت دریغ نکنید چرا که هر چه انقلاب دارد از برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است.

وی ادامه داد: آمار جامعه هدف بنیاد شهید استان قم ۸۳ هزار و ۷۸ نفر است که ۵ هزار و ۵۱۲ شهید در سیستم ثبت‌شده و ۴۶۰۰ در قم مدفون هستند، تعداد جانبازان ۱۱ هزار و ۸۹۹ نفر هستند و جانبازان زیر ۲۵ درصد ۶ هزار و ۶۶۷ و آزادگان ۶۰۰ نفر و جانبازان ۷۰ درصد ۲۸۱ نفر هستند؛ از یک درصد تا ۷۰ درصد جراحت اعصاب و روان ۴۸۵۰  که ۱۷۲ نفر دارای وضعیت حاد هستند.

معاون تعاون و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: مددکاری با اهداف پیشگیری و پیگیری مشکلات جانبازان و خانواده‌های شهدا ترسیم شد و به صورت مددکاری فردی و گروهی اداره می‌شود، در ۶ ماهه اول سال، ۴۵۰ دوره‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شد؛ ۶ ماهه دوم برای ۷ هزار نفر در مدارس شاهد برای جامعه هدف دوره‌های آموزشی سلامت روان، تربیت دینی، نقش نماز در سلامت روان، تربیت و مراقبت جنسی نوجوانان، شاد زیستن و بهداشت روان در خانواده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به طرح سپاس گفت: از سال ۹۳ تا ۹۷، ۵۷ هزار و ۵۰۰ نفر دیدار و امسال ۷ هزار و ۷۰۰ دیدار داشتیم که ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار هدایا در این دیدارها بوده است. در بخش روستایی نیز ۲۸۳ دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران داشتند.

تقی‌پور گفت: از سال ۹۳ تا ۹۷، ۶ هزار و ۷۶۵ سهمیه مسکن داشتیم که ۶ هزار و ۲۹۱ نفر معرفی‌شده‌اند و ۵ هزار  ۶۹۳ نفر جذب‌شده‌اند و وام ۴ درصد ۸۰ و ۱۰۰ میلیونی به آن‌ها پرداخت‌شده است؛ از سال ۹۴ تاکنون دستگاه‌های اجرایی به ما وعده زمین دادند اما وعده‌ها تاکنون محقق نشده است.

اعطای وام ۶۰ میلیون تومانی ازدواج به فرزندان ایثارگر

وی بیان کرد: وام ازدواج برای افراد عادی ۳۰ میلیون تومان است اما فرزندان ایثارگر ۶۰ میلیون وام ازدواج دریافت می‌کنند، در ۶ ماهه اول سال ۹۸، ۴۵ ایثارگر به یکی از بانک‌ها معرفی و وام قرض‌الحسنه ۵ میلیون تومانی دریافت کردند و ۳ میلیارد تومان نیز از یکی دیگر بانک‌ها به ایثارگران وام پرداخت‌ شده است.

معاون تعاون و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: جانبازی که فوت می‌کند به صلاحدید خانواده کالبدشکافی شده و مدارک ایشان به کمیسیون ماده ۱۵ معرفی می‌شود که در صورت تأیید شهادت محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: هزار و ۳۵۲ نفر آمار بیکاری ایثارگران است و مشاوره شغلی از معاونین و دست‌اندرکاران دستگاه‌های اجرایی برای ایثارگران داریم؛ ایثارگران در راستای آموزش و مهارت‌آموزی به مرکز فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند و سرانه ماهانه ۲۵۰ هزار تومان به آنان پرداخت می‌شود.

تقی پور با بیان اینکه آموزش‌وپرورش و دانشگاه علوم پزشکی قم همکاری خوبی با بنیاد شهید در زمینه استخدام و اشتغال دارند، گفت: ۲۵ درصد بازارچه‌های استان باید در اختیار ما باشد اما به این‌گونه عمل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار ایثارگر در قم زمین ندارند، یادآور کرد: از منابع داخلی از سال ۹۳ تا ۹۸ ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وام پرداخت‌شده و ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون وام مشاغل خانگی پرداخت‌شده است؛ در زمینه استخدام از سال ۹۳ تا ۹۸ ، ۸۷۰ نفر استخدام‌ شده‌اند و در همین بازه زمانی ۲ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی پرداخت‌شده است.

https://qomefori.ir/vdcd.50f2yt0nka26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما