تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : 1974
رئیس دفتر شورای نگهبان استان قم از تعیین اعضای هیئت‌های نظارت استان خبر داد و گفت: اعضای هیئت‌های نظارت استان، شهرستان و 4 بخش قم انتخاب شدند.
اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات استان قم تعیین شدند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، حجت‌الاسلام محمدجواد مهری رئیس هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این جلسه با اشاره به آخرین اقدامات هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، گفت: 5 نفر به‌عنوان اعضای هیئت نظارت بر انتخابات استان قم (بنده، حجج‌اسلام محمد آفتابی، سید حسین اکبری، علی مظفری و حمزه بهشتی)؛ و سه نفر به‌عنوان اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان قم آقایان غلامرضا رضاییان سالکی، علی‌اصغر محبی مطلق، احمد فقیهی می‌باشند و اعضای هیئت نظارت بر انتخابات بخش‌های 4 گا نه شهرستان قم به ترتیب عبارت‌اند از:

· هیئت نظارت بخش جعفرآباد: 1 ـ حجت‌الاسلام حسینعلی دهقانی 2 ـ محمد صالح 3 ـ ابوالفضل مرادبکلو

· هیئت نظارت بخش خلجستان: 1 ـ منصور بابائیان 2 ـ علیرضا سلمانی 3 ـ حجت‌الاسلام محمد قویدل

· هیئت نظارت بخش سلفچگان: 1 ـ محمدعلی اسماعیلی 2 ـ محمدرضا نبی‌گل 3 ـ محمود اعجازی

· هیئت نظارت بخش کهک: 1 ـ حجت‌الاسلام رجب اکبر زاده روشن 2 ـ جواد متقیان منش 3 ـ مهدی شکارچی فردویی

·

رئیس دفتر شورای نگهبان استان قم افزود: طبق قانون، نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی به عهده شورای نگهبان می‌باشد. این نظارت استصوابی و عام و در تمام مراحل در کلیه امور مربوط به انتخابات جاری است. و جلسات هیئت نظارت بر انتخابات به‌طور مکرر تشکیل می‌شود و این هیئت برای صیانت از آراء مردم، نظارت مستمر و آنچه قانون برایش تعیین کرده، خواهد داشت.

وی ادامه داد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ انتخابات و رأی مردم حق‌الناس است. لذا سه حق در امر انتخابات، متوجه ماست. یکی از این حقوق، حق مردم و جمهوریت است که بر اساس آن، مردم رأی خویش را به صندوق‌ها می‌ریزند و ما با توجه به مسئولیتمان باید از این حق صیانت کنیم. حق دوم متعلق به کسانی است که به‌عنوان نامزد به این انتخابات ورود پیدا می‌کنند و باید در شمارش آراء از حق آن‌ها نیز صیانت کنیم.

وی سومین حق را از آن نظام دانست و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس آموزه‌های دینی دارای حقی است که باید از این حق دفاع و صیانت کرد.

حجت‌الاسلام مهری در ادامه، محوریت قانون را راهی برای جلوگیری از کندروی‌ها، تندروی‌ها و اختلال در کارها دانست و گفت: هیئت‌های نظارت و اجرایی باید قانون را محور فعالیت‌هایشان قرار دهند، زیرا با این روش کارها سریع‌تر پیش رفته و مشکلی پیش نمی‌آید.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان قم در پایان خاطرنشان کرد: شورای نگهبان و هیئت نظارت چه درگذشته و چه در حال و آینده به‌هیچ‌وجه رویکردی سیاسی نداشته است. هیئت نظارت تلاش کرده بر اساس قانون و با رعایت بی‌طرفی عمل کند تا شائبهٔ طرفداری از کسی ایجاد نشود. و همه کارها و اعمال ما در پیشگاه خداوند ثبت و ضبط است و نباید آخرت خود را به دنیای دیگران بفروشیم.

https://qomefori.ir/vdcc.mqsa2bqo0la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما