تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : 1948
دبیر جشنواره هنرهای نمایشی قم خبر داد؛

برگزاری مرحله نهایی جشنواره تئاتر استان قم از ۲۱ آبان‌ماه

دبیر جشنواره هنرهای نمایشی قم گفت: مرحله نهایی جشنواره تئاتر استان قم از ۲۱ آبان ماه آغاز می‌شود و روز ۲۴ آبان ماه نیز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.
برگزاری مرحله نهایی جشنواره تئاتر استان قم از ۲۱ آبان‌ماه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،علی فرحناک امروز در نشست خبری که در تالار جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، روند اجرایی بیست و یکمین جشنواره تئاتر استانی قم را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان این جشنواره در آخرین روزهای سال گذشته تا مدت زمانی که از سوی انجمن هنرهای نمایشی اعلام شده بود، ۳۷ نمایشنامه به دبیرخانه این جشنواره رسید.

وی با بیان اینکه از ۳۷ نمایشنامه ارسالی ۲۱ نمایش به مرحله بازبینی راه یافتند، تصریح کرد: از این شمار نیز هفت نمایش منتخب به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.

دبیر بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان قم با اشاره به قوانین حاکم بر جشنواره‌های نمایش در سطح کشور بیان کرد: بر اساس قانون باید نمایش‌های منتخب، یک ماه پیش از مرحله نهایی به نمایش در بیاید و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این مسئله به خوبی انجام شد و هر نمایش ۱۵ اجرا را در ماه‌های گذشته داشتند که با استقبال خوبی از سوی مردم قم مواجه شد.

وی اولویت‌های این جشنواره را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: توجه به استعدادیابی و آموزش هنروران و علاقه‌مندان مستعد از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های این جشنواره است که در این راستا برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش آموزان در دستور کار قرار دارد.

فرحناک در ادامه به سرفصل‌های آموزشی این جشنواره اشاره و ابراز کرد: برگزاری مسابقه کتاب‌خوان، برگزاری کارگاه‌های تخصصی آموزشی با موضوع تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر اسطوره و درام و همچنین نشانه شناسی تئاتر از جمله سرفصل‌های آموزشی این جشنواره به شمار می‌رود.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در حاشیه این جشنواره چهار کارگاه آموزشی در زمینه نمایش نامه‌نویسی، بازیگری و اقتصاد نمایشی برنامه‌ریزی شده است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم نمایش‌های اسامی نمایش‌های راه یافته به بخش نهایی را مورد توجه قرار داد و گفت: نمایش «بمانی رفتی، بمانی رفته‌ای» به کارگردانی محمدرضا شاهمردی، نمایش «وداع با اسلحه» به کارگردانی شاهین سلطانی، نمایش «مهندس واشینگ کلوز» به کارگردانی ابوالفضل بلغندر و همچنین نمایش «اشک خدا» با کارگردانی مرضیه بنی علی از جمله آثار راه‌ یافته به مرحله نهایی این جشنواره است.

وی ادامه داد: نمایش «پنج متری اول، بن بست سوم» به کارگردانی احمد شریفی فرد، نمایش «رأس ساعت پنج» به کارگردانی مهناز رود ساز و همچنین نمایش «غسال خان» به کارگردانی رضا جعفری از دیگر آثار راه‌یافته به مرحله نهایی بیست و یکمین جشنواره تئاتر استانی قم است.

فرحناک، مرحله نهایی جشنواره را مورد توجه قرار داد و گفت: مرحله نهایی این جشنواره از ۲۱ آبان‌ماه در قم آغاز می‌شود و بلیت‌های این جشنواره به صورت حضوری و همچنین از طریق سامانه http://www.bilitama.com قابل خریداری است ضمن اینکه علاقه‌مندان با خرید بسته‌های ویژه امکان حضور در کارگاه‌های تخصصی این جشنواره را نیز خواهند داشت.

رئیس انجمن تئاتر قم برگزاری دو نمایشگاه تخصصی در حاشیه این جشنواره از جمله نمایشگاه پوستر تئاتر و عکس تئاتر را از جمله ویژگی‌های ممتاز این دوره از جشنواره ذکر و خاطرنشان کرد: ۳۲ اثر عکاسی از عکاسان استان در قالب نمای عکس تئاتر در حاشیه این جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

وی زمان اختتامیه این جشنواره را روز دوشنبه ساعت ۱۸ در تالار شهید آوینی قم دانست و گفت: در این آئین از برگزیدگان این جشنواره و همچنین جشنواره عکس و پوستر تئاتر این استان تقدیر به عمل می‌آید.

https://qomefori.ir/vdcd.o0f2yt0nja26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما