تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : 1916
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به افزایش حضور دانشجویان خارجی در این دانشگاه نسبت به سال‌های گذشته، گفت: 390 دانشجوی خارجی در دانشگاه ادیان و مذاهب مشغول به تحصیل هستند
390 دانشجوی خارجی در دانشگاه ادیان و مذاهب مشغول به تحصیل هستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن نواب صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب که در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: حوزه علمیه قم امروز اولین مرکز علمی و دینی جهان است و انتظار این است که حوزه علمیه قم با همه ادیان و مذاهب ارتباط داشته باشد.

وی ادامه داد: جامعه المصطفی درهای حوزه علمیه قم را به جهان گشوده و هم‌اکنون از 120 کشور جهان در این مرکز در حال تحصیل است.

نواب دانشگاه ادیان و مذاهب را موردتوجه قرارداد و گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب شعبه‌ای برای ارتباط جمهوری اسلامی ایران و شهر قم با همه ادیان است.

وی افزود: این دانشگاه همه را پذیرا است و می‌خواهد با همه بشریت به گفت‌وگو بنشیند و در این مسیر گام‌های خوبی برداشته است.

نواب به فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه ادیان و مذاهب اشاره کرد و بیان داشت: 50 دانشجویی غیر ایرانی در ابتدای کار وارد این دانشگاه شدند که هم‌اکنون به 390 نفر رسیده‌اند که نشان از گسترش و نفوذ دانشگاه در کشورهای مختلف جهان است.

وی ادامه داد: علاوه بر این به‌صورت دوره‌ای گروه‌های مختلفی از کشورهای مختلف برای بازدید از دانشگاه وارد قم می‌شوند و تقریباً هر هفته هیئت خارجی داریم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تأکید کرد: سفرهای مختلف خارجی نیز هیئت‌های علمی دانشگاه برای برقراری ارتباط و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی به کشورهای مختلف داشته‌اند و توانسته‌اند در این سال‌ها ارتباط‌های خوبی بگیرند.

وی به لغو سخنرانی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در این مراسم اشاره کرد و گفت: به دلیل سفر از پیش اعلام‌نشده نخست‌وزیر پاکستان به کشورمان و هم‌زمانی این سفر با مراسم دانشگاه ادیان و مذاهب امکان حضور ظریف در این مراسم مهیا نشد.

https://qomefori.ir/vdci.zazct1a3qbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما