تاریخ انتشار :جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : 1905
عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بنا است تا سال ۱۴۰۰ آبرسانی و برق رسانی به تمام روستاهای استان قم پایان یابد.
باید تا سال ۱۴۰۰ آبرسانی و برق‌رسانی به روستاهای قم تکمیل شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، عنوان کرد: پل راه‌آهن محور ساوه-تاج خاتون حدود ۱۰ سال است که تکمیل شده ولی تحویل راهداری نشده است و گردنه‌ای که در این مسیر ایجاد شده است، بسیار حادثه خیز و خطرناک است.

وی افزود: روشنایی محور راهجرد پس از حدود سه سال همچنان بلاتکلیف است و انجام نشده است، روشنایی این جاده در بخش اراک تکمیل شده است ولی در محدوده استان قم هنوز روشنایی محور انجام نگرفته است که لازم است هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عملیات نصب نیوجرسی در کمربندی امام علی(ع) در محدوده استان قم به طور بسیار کندی در حال انجام است که لازم است در این خصوص اداره کل راهداری پیگیری‌ها و اقدامات لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: با مذاکرات و هماهنگی‌های انجام شده، موافقت ضمنی برای کسب مجوز دسترسی ورودی و خروجی به نمایشگاه دائمی و نمایشگاه فرش انجام گرفته است که نیاز است در این خصوص پیگیری‌ها از طرف استان انجام پذیرد تا اقدامات به طور سریع‌تر انجام گیرد.

امیرآبادی تصریح کرد: نمایندگان قم چه در کمیسیون تلفیق بودجه و چه در تصویب بند ه تبصره ۴ تاثیر بسیاری داشته‌اند و این قول را دادند که ۴۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به استان قم اختصاص پیدا کند و باید این امر محقق شود.

وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بنا است تا سال ۱۴۰۰ آبرسانی و برق رسانی به تمام روستاهای استان قم پایان یابد و لازم است در این خصوص مشخص شود که چه مقدار از برنامه عقب هستیم و چه میزان اعتبار نیاز است که تامین شود و برنامه اجرایی شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید به وظایف خود عمل کند و نباید امور مردم معطل بماند تا در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب برسد، زیرا این پروسه طولانی است و مردم دچار مشکل می‌شوند.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: روز گذشته، رییس قوه قضاییه در سالروز تاسیس سازمان بازرسی، اعلام کردند که باید از مدیرانی که ریسک می‌کنند و تحریم‌ها را دور می‌زنند، حمایت شود تا کار پیش برود.

وی افزود: لازم است دستگاه‌های نظارتی از مدیران در جهت پیشبرد کارها حمایت کنند تا در شرایط کنونی کشور به پیش‌برود، بحث تخلفات جدا است و باید برخورد شود ولی در زمینه پیشبرد کارها، مدیران باید ریسک‌پذیری داشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پراکندگی صنوف یک مشکل برای استان قم است و نباید مجوزهایی ارائه شود تا بعدا به دنبال ساماندهی و تجمیع آن‌ها باشیم، بر همین اساس لازم است صنوف به سمت شهرک صنوف و بخش قنوات سوق داده شوند.

https://qomefori.ir/vdcg.z9qrak9ynpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما