تاریخ انتشار :جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 1904
سخنران حرم بانوی کرامت عنوان کرد: پناه بردن نسل جوان به داروهای آرام بخش به خاطر ضعف باورها و عدم رضایت به رضای الهی در مصائب و سختی‌ها است.
پناه بردن نسل جوان به داروهای آرام‌بخش به دلیل ضعف باورهاست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، حجت الاسلام سیدحسین حسینی قمی شامگاه گذشته در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار کرد: حمد و ثنای الهی به نعمات بیشتر و جدید وصل شده است که نشان دهنده این است در صورت شکر به درگاه الهی، افزایش نعمات به وجود خواهدآمد.

وی افزود: نصب العین قرار دادن حمد و ثنای الهی در نعمات و در مصائب امری ضروری است، چرا که مصائب آزمون الهی هست و دنیا دار ابتلا و امتحانات بوده و همیشه بر وفق مراد نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: آزمون های الهی برای انسان‌ها مختلف است و عده‌ای با فقر، بداخلاقی نزدیکان، شوهر بد اخلاق، همسر بد اخلاق، عروس و داماد بد اخلاق، پدر زن و مادر زن بداخلاق، بیماری، نقصان در جسم و… آزموده خواهند شد.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: پناه بردن نسل جوان به داروهای آرام بخش به خاطر ضعف باورها و عدم رضایت به رضای الهی در مصائب و سختی‌ها است؛ هیچکس در این دنیا به اندازه انبیاء و اولیاء الهی و اهل بیت(ع) سختی نکشیده‌اند در حالیکه در تمامی شرایط همواره صبر پیشه کرده و حمد و ثنای الهی را به جا آورده‌اند.

وی افزود: حضرت علی علیه السلام خلاصه زندگی خودشان را در سه بخش معرفی کرده و می‌فرمانید بخش اول از ۱۰ تا ۲۳ سالگی است که تمامی آزار و اذیت مشرکان مکه در حق رسول خدا، شامل حال حضرت هم شده است و بخش دوم از ۲۳ سالگی تا ۳۳ سالگی در مدینه که قریب به هشتاد جنگ به همراه نبی گرامی اسلام بودند و جهاد داشته‌اند و بخش اعظم سختی‌ها از ۳۳ سالگی و بعد از رحلت رسول خداست که غصب ولایت، شهادت همسرشان، خانه نشینی، جنگ جمل، صفین و نهروان را در پیش روی خود داشته‌اند.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: حضرات معصومین اول مظلومان عالم بوده‎‌اند و باید سختی های زندگی آنان به خوبی بررسی و مایه الگو گیری نسل جوان شود.

وی افزود: محال است انسان به تمام آرزوهایش برسد و باید آرزوها با واقعیت‌ها منطبق باشد تا انسان دچار خطا نشود.

https://qomefori.ir/vdcf.xdyiw6d1jgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما