تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : 1902
رئیس دانشکاه ادیان و مذاهب گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب برای مقابله با تفکرات انحرافی آماده ایجاد کلینیک فرقه درمانی در کشور است تا با اعزام هیات های علمی در مقابل انحراف های عقیدتی و مذهبی اقدام علمی کرده و انحراف های فرقه ای را درمان کند.
آماده راه اندازی کلینیک فرقه درمانی هستیم/تحصیل 390 دانشجو از 20 کشور جهان در دانشگاه ادیان و مذاهب
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،  حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب  در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه بااشاره به اینکه اصحاب رسانه به بیداری جامعه کمک می کنند، اظهار داشت: حذف نام شهدا در برخی شهر ها باعث ناراحتی خانواده شهدا شد.

وی ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب علاوه بر تدریس، فعالیت بین المللی گسترده ای دارد و تعاملات و ارتباط های علمی گسترده ای با مراکز علمی سراسر جهان ایجاد کرده است.

 رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اینکه سال گذشته دانشگاه پذیرای 52 سفیر بوده است، گفت: در سال گذشته دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی پذیرای ۴۵۲ هیات از ۵۲ کشور جهان بوده است.

تحصیل 390 دانشجو از 20 کشور جهان در دانشگاه ادیان و مذاهب
وی عنوان داشت:  از سال گذشته جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه آغاز شده است که هم اکنون ۳۹۰ دانشجوی خارجی از ۲۰ کشور جهان در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

نواب، پذیرش دانشجویان پژوهش محور خارجی را از جمله برنامه های آینده این دانشگاه دانست و ادامه داد: گسترش رشته های پژوهش محور، گسترش رشته های جدید و رشته های نزدیک به بازار کار، توسعه فیزیکی دانشگاه و همچنین جذب دانشجوی خارجی از جمله برنامه هایی است که در دستور کار این دانشگاه است.


حضور ۲۶۲ استاد از ۵۴ کشور جهان در دوره های شیعه شناسی

وی با اشاره به اینکه 37 دوره اردو برای دانشجویان خارجی برگزار شده است، بیان داشت: دوره های کوتاه مدت این دانشگاه با حضور ۲۶۲ استاد از ۵۴ کشور جهان پیرامون شیعه شناسی و ایران شناسی در قالب دوره های کوتاه مدت ۱۵ روزه از جمله اقدام های موثر این دانشگاه بوده است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اضافه کرد: ۳۱ استاد خارجی در این دانشگاه مشغول تدریس هستند که 2 نفر از آنها بصورت دائمی در این دانشگاه حضور دارند.

وی بیان داشت: سال گذشته به مناسبت چهلمین سال انقلاب اسلامی ۴۰ استاد از 17کشور جهان برای شناخت انقلاب اسلامی در دوره های دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی شرکت کردند.


امضای 101تفاهم نامه با دانشگاه های جهان

نواب با بیان اینکه دانشگاه ادیان ومذاهب اسلامی در خارج بیشتر از داخل کشور شناخته شده است، بیان کرد: این دانشگاه ۱۰۱ تفاهم نامه با دانشگاه های جهان امضا کرده است و تعاملات گسترده علمی با مراکز معتبر علمی و پژوهشی دنیا برقرار کرده است.

امروز جنگ، جنگ مذهبی است
وی  بااشاره به این دانشگاه توانسته است به پایداری صلح کمک کند، ادامه داد: قرن کنونی قرن جنگهای مذهبی است به همین دلیل ضرورت گسترش و اهمیت فعالیت دانشگاه ادیان و مذاهب بیش از پیش احساس می شود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه دست سید حسن نصرالله، سردار سلیمانی، علویان و فاطمیون را می بوسیم که فتنه داعش را در منطقه خاموش کردند گفت: آنها به رسالت خود به خوبی عمل کردند ولی مقابله با ریشه های اندیشه انحرافی این گروه نیاز به کار علمی و وظیفه حوزه های علمیه و دانشگاه هاست.


آماده ایجاد کلینیک فرقه درمانی در کشور هستیم

نواب، رخنه انحراف فکری در حوزه های علمیه و قم را بسیار خطرناک دانست و ادامه داد: دستگاه های نظارتی با عوامل فرقه های انحرافی راجع به مهدویت در قم برخورد لازم کرده اند ولی مقابله با چنین افکار و شبهه هایی وظیفه دانشگاه ادیان و مذاهب است.

وی با اشاره به فعالیت های تروریستی داعش و گسترش تفکرات سلفی و وهابی در جهان اسلام گفت: دانشگاه ها و حوزه های علمیه وظیفه مقابله با اندیشه های انحرافی را به عهده دارند و در این زمینه دانشگاه ادیان و مذاهب آمادگی کامل خود را در این زمینه اعلام می کند.

وی ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب برای مقابله با تفکرات انحرافی آماده ایجاد کلینیک فرقه درمانی در کشور است تا با اعزام هیات های علمی در مقابل انحراف های عقیدتی و مذهبی اقدام علمی کرده و انحراف های فرقه ای را درمان کند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، با اشاره به تلاش و آمادگی این دانشگاه برای تربیت نیروی انسانی علمی و کارآمد برای مقابله با جریان های انحرافی ادامه داد: ایجاد رشته عرفان های انحرافی در مقطع دکتری و فوق لیسانس در دستور کار این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، درادامه با بیان اینکه در ۲۵ سال گذشته یک مورد انحراف عملی در این دانشگاه رقم نخورده است، افزود: تخریب علیه دانشگاه ادیان و مذاهب در دستور کار برخی جریان ها قرار گرفته است و این در حالی است که این دانشگاه دارای بیشترین دانشجوی دکترا بوده و جایگاه علمی این دانشگاه غیرقابل خدشه است.

https://qomefori.ir/vdcd.z0f2yt0nxa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما