تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : 1900
رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم:

همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم برگزار می شود

همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم با حضور اندیشمندان و پژوهشگران 17 بهمن ماه در قم برگزار می شود.
همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم برگزار می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم پیش از ظهر امروز درنشست همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم که در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد گفت: این همایش ملی است  و در آینده نزدیک شاهد برگزاری همایش بین المللی هم خواهیم بود.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم با بیان این که دلیل این که چرا این همایش مزین به نام قرآن شد افزود: قرآن کریم کلام الهی و کلام مشترک همه ادیان است و بر همین اساس هر چه از این منبع بیان شود مورد پذیرش همه است.

وی بیان کرد: از سویی مسئله مقاومت از موضوعات ضروری امت اسلامی است و تنها راه مقابله با مخالفان است.

این محقق اظهار داشت: بدین جهت قرآن به عنوان منبع اصلی همایش انتخاب شده و هرچه ارائه می شود از جمله ارائه مقاله باید به استناد قرآن باشد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم گفت: قرآن، امت اسلامی را به موضوع مقاومت دعوت کرده و گفته غفلت درست نیست و در عین حال مقاومت را به عنوان فکر و اندیشه تبیین کرده است. از این رو بهترین منبع که می تواند همه امت اسلامی را علیه کفر متحد و دعوت کند، قرآن است.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم افزود: خدای متعال در سوره هود به مسئله اندیشه و تفکر اسلامی در برابر کفر اشاره می کند که همان موضوع است و مقاومت را رسالت انبیاء و امت اسلامی در برابر دشمن می داند و در عین حال خودش را ناظر بر این مسئله می داند.

وی بیان کرد: در جایی دیگر از سوره هود وعده پیروزی به مسلمانان در برابر دشمنان از طریق مقاومت برمبنای توحید و قرآن داده است.

این محقق اظهار داشت: امروز نظام جمهوری اسلامی تنها کشوری است که بر  مبنای قرآنی عمل کرده و به دنبال حفظ اسلام ودین در برابر دو دشمن داخلی و خارجی است.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم گفت: هدف از برگزاری همایش توجه، ایجاد انگیزه و تحکیم بخشی امت اسلامی به موضوع مقاومت است.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم افزود: محورهای همایش، مبانی واصول مقاومت از منظر قرآن؛ شاخصه ها والگوهای مقاومت از منظر قرآن؛ الگوهای مقاومت؛ دستاوردهای مقاومت؛چالش های مقاومت و گفتمان سازی مقاومت از منظر قرآن است.

https://qomefori.ir/vdcb.gb8urhb9giupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما