تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : 1896
فرمانده انتظامی استان قم گفت: در 6 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته در تصادفات فوتی با 11 درصد کاهش مواجه بودیم اما 140 کشته در طول این 6 ماه زیاد است و بایستی چاره‌ای اندیشیده شود.
فوت 140 نفر در تصادفات رانندگی قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،به نقل از پایگاه خبری پلیس، عبدالرضا آقاخانی در همایش آموزش فرهنگ ترافیک سنین پایه، که با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش و مدیرعامل سازمان ترافیک و جمع کثیری از همیاران پلیس در شهرک ترافیک قم برگزار شد،  اظهار کرد: تصادفات در کل کشور، وضعیت مناسبی ندارد و یکی از دغدغه‌های همه مسؤولان کشور بحث کاهش تصادفات بهویژه تصادفات فوتی در سراسر کشور است.
وی افزود: کشته شدن  16 هزار نفر در سال در جاده‌های درون و برون شهری نشان دهنده این است که هنوز به نقطه مطلوب در امر کاهش تصادفات است، دست نیافته‌ایم.
فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: ظرفیت عظیم دانش آموزان و نونهالان بعنوان همیاران پلیس در قم حدود 300 برابر کارکنان راهنمایی و رانندگی استان قم است و این یعنی توانی بالقوه که بایستی به نحو مطلوب از آن استفاده کرد.
وی اضافه کرد: استفاده از همیاران پلیس تاثیرات مناسبی در کاهش تصادفات داشته و نقش آفرینی آنان در فرهنگ ترافیک و راهنمایی و رانندگی نقش پررنگی است ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است .
آقاخانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در 6 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته در تصادفات فوتی با 11 درصد کاهش مواجه بودیم اما 140 کشته در طول این 6 ماه زیاد است و بایستی چاره‌ای اندیشیده شود.
فرمانده انتظامی استان قم ابراز کرد: در تصادفات جرحی حدود 10 درصد افزایش داشتیم بنابراین می‌طلبد همیارانی که در جمع خانواده‌ها و خودروها بعنوان سرنشین هستند، به والدین یا راننده‌ها تذکر دهند و تخلفات آنها را گوشزد کنند تا خدایی ناکرده اتفاق ناگواری رخ ندهد .
وی اعلام کرد: اگر خدایی ناکرده فردی در تصادفات رانندگی جان خودش را از دست بدهد خانواده‌اش آسیب می‌بیند و جبران هم ندارد، بنابراین ما باید در توسعه فرهنگ ترافیک و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی سرمایه گذاری کرده  و آن را توسعه دهیم و یکی از عناصر قابل استفاده ظرفیت همیاران پلیس است .
وی خاطرنشان کرد: مسؤولان آموزش و پرورش استان همکاری و اقدامات موثری در این زمینه صورت داده‌اند، سازمان‌های دیگر نیز سهیم هستند از جمله شهرداری و این زمینه‌ها در قم وجود دارد، نفوذ کار عملی در حوزه راهنمایی و رانندگی بیشتر از کار تئوری است .
آقاخانی تاکید کرد: بایستی آموزش‌ها به روز بوده تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، کار آموزش و پرورش تاثیر مستقیمی در ماموریت های نیروی انتظامی دارد، امیدواریم روز به روز بر هوشمندی و اقتدار پلیس افزوده شود.

https://qomefori.ir/vdcf.1dyiw6dcvgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما