تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب : 1894
به مناسبت شهادت بانوی سه ساله کربلا، مجلس سفره و عزاداری حضرت رقیه(س) در مدرسه متوسطه اول دخترانه نفیسه دورشهر قم، با همکاری هیئت علمدار کربلا قم و مدیریت مدرسه خانم حسینی، معاونت پرورشی خانم معین الدینی و معاونت آموزشی خانم آقا محمدی برگزار شد.
مجلس سفره و عزاداری حضرت رقیه(س) در فم برپا شد+ تصاویر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، عبادی افزود: باید سعی شود که آیین حسینی را در مراسمات این چنینی در مدارس که آینده کشور هستند، برپا و ترویج کنیم. دشمن از برگزاری چنین حلساتی احساس خطر کرده و ما شاهد نسلی حسینی به ماندگاری نام رقیه(س) خواهیم بود. نسل آینده بایستی نسلی واقع بین و ولایتمدار باشد. شناخت ولایت فقیه را باید از مدارس شروع کرد.
برنامه های این مراسم به ترتیب: تلاوت قرآن به وسیله خانم تمیمی، سرود به وسیله گروهی از دانش آموزان، دکلمه توسط خانم عبادی، مداحی خانم البدر و سپس آقای جواد اشعری مداح اهل بیت، عضو شورای هیئات مذهبی استان قم و مسئول کانون مداحی خادم یاران رضوی استان قم و سپس سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمود نجاریان زاده، معاونت اداره كل تبليغات اسلامی استان قم از ساعت ۱۰ الی ۱۲  برگزار شد.
چکیده ای از سخنان حجت الاسلام والمسلمین محمود نجاریان زاده را در ادامه می خوانید:
بیایید به جای موبوگرام و تلگرام و اینستاگرام (رقیه گرام) را باز کنید. اگر کمی به جای رمان و... قرآن د صحیفه سجادیه بخوانید، قطعا آثار گران بهایش را میبینید.
علامه طباطبایی صاحب کتاب المیزان، فرزند دختری داشتند که ۲۰ سال خدمت پدر کرده بود. از پدر خواستند که یکی از اسرار قرآن را به ایشان بیاموزد. ایشان این سر را آموخت و از آن پس هر وقت که دست بر سر فردی می گذاشتند تا آخر عمر سردرد از ایشان برطرف می شد.
هرکه را اسرار حق آموختند
مهر کردند و دهانش دوختند
این اسرار به هر کسی آموخته نمی شود و یکی از میان بر ها برای رسیدن به این اسرار، شرکت در همین مجالس است.
ذائقه جسم تنها تامین نشود‌ بلکه ذائقه روح و فکر ما هم تامین می شود. و یکی از راه های تغذیه روح و فکر نیز شرکت در همین جلسات و قرائت قرآن است. یک چهارم قرآن به مبحث دشمن شناسی پرداخته است. نه سوره با دشمن شناسی آغاز شده و این نشان از اهمیت این موضوع دارد.
اولین و بزرگترین دشمنی که در قرآن ذکر شده، شیطان است که در هنگام خلقت انسان از فرمان خدا سرپیچی کرده، و خلقت خود را نسبت به آدم برتر دانسته و سجده نکرد.
از نگاه قران دشمنان از سه راه اقدام میکنند. هزینه کردن برای فساد و فحشا. طعام دادن که روش رنگارنگ تر است. ترویج ابتذال و شبهه افکنی است. که این مورد در فضای مجازی و حقیقتی بسیار دیده می شود. دشمنان باطل را چنان معطر و خوشرنگ می کنند که ما را به اشتباه بیندازند. ولی باید دانست که این باطل است.
دشمنان شگردها و اسرار هایی که شیعه به همراه دارد را می خواهد

https://qomefori.ir/vdcd.n0f2yt0joa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما