تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۱۴
کد مطلب : 1886
مدیرکل نوسازی مدارس استان قم گفت: حدود 50 مدرسه تاکنون در منطقه پردیسان احداث شده که نیمی از نیاز این منطقه است و براساس جمعیت فعلی منطقه، نیاز به احداث 50 مدرسه دیگر در منطقه پردیسان وجود دارد.
نیاز به احداث 50 مدرسه جدید در منطقه پردیسان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، محسن پورگلیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت مدارس روستایی استان قم اظهار کرد: در روستاهای استان مشکل کسری فضای آموزشی نداریم، اما برخی از مدارس این روستاها تخریبی هستند و باید مورد تخریب و بازسازی قرار بگیرند تا کیفیت فضاهای آموزشی در مناطق روستایی قم ارتقا یابد.

وی ادامه داد: جمعیت منطقه پردیسان به حدود 150 هزار نفر رسیده است و متناسب با این افزایش اقدام به برنامه ریزی و احداث فضای آموزشی در این منطقه کردیم. حدود 50 مدرسه تاکنون در منطقه پردیسان احداث شده که نیمی از نیاز این منطقه است و براساس جمعیت فعلی منطقه، نیاز به احداث 50 مدرسه دیگر در منطقه پردیسان وجود دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم افزود: با تفاهمی که اداره کل راه و شهرسازی استان داشتیم هر سال دو تا مدرسه را در مناطق هدف برنامه بازآفرینی شهری در قم با استفاده از اعتبارات این اداره کل می‌سازیم، ولی اعتبارات برنامه بازآفرینی شهری به اندازه ای نیست که امکان احداث مدارس زیادی با اعتبارات این برنامه باشد.

پورگلیان با اشاره به مدارس تخریبی استان قم اظهار کرد: 120 مدرسه استان تخریبی هستند، تعدادی از مدارس استان قم هم حداقل‌های لازم را دارند که باید تعمیرات سازه ای در این مدارس صورت بگیرد و  تعداد آن‌ها به حدود 130 مدرسه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: استان قم در زمینه استحکام فضا و کیفیت و ایمنی فضای آموزشی جزو 10 استان برتر کشور است، در این استان مدارس خشت و گلی و بخاری‌های ناایمن نفتی نداریم.

https://qomefori.ir/vdce.v8zbjh8vp9bij.html
منبع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما