تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۳۵
کد مطلب : 1883
معاون اجرایی حرم حضرت معصومه (س) خبر داد:

اسکان روزانه 5 هزار نفر در موکب آستان حضرت معصومه (ع)

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه (س) از آماده شدن زیرساخت‌های لازم برای اسکان 5 هزار نفر در روز در موکب حضرت معصومه (ع) در عراق خبر داد.
اسکان روزانه 5 هزار نفر در موکب آستان حضرت معصومه (ع)
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، هادی محمود نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و حرکت کاروان‌های پیاده به سمت کربلای معلی اظهار داشت: همه‌کسانی که در برپایی مراسم اربعین خدمات ارائه می‌کنند قابل‌ستایش هستند و باید از آن‌ها قدردانی شود.

وی به برپایی موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) در مسیر پیاده‌روی اربعین در خاک عراق اشاره کرد و بیان داشت: امسال نیز به‌مانند سال‌های گذشته در عمود ۱۰۸۰ در ۱۳ حوزه کاری و ۶ محور موکب آستان به خدمت‌رسانی مشغول خواهد بود.

محمود نژاد افزود: ۲۰۰ خادم حرم در این موکب به زائران در حوزه‌های کاری مختلفی از قبیل فنی مهندسی، خدمات رفاهی، ارتباطات، مالی، تبلیغات و رسانه ارائه خدمت خواهند کرد.

وی به ۶ محورهای ارائه خدمات نیز اشاره کرد و گفت: محورهای فرهنگی، انتظامی، درمانی و تغذیه‌ای ازجمله محورهایی است که موکب امسال ارائه خواهد کرد.

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه (س) بابیان این‌که مساحتی به‌اندازه 9 هزار در اختیار موکب قرارداد، تصریح کرد: فضای اسکان زائران نسبت به سال گذشته بهتر شده است و بحمدالله درزمینهٔ تأسیسات برق و مکانیک مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: امسال دو گروه برای فراهم ساختن خدمات پیش‌نیاز به کربلا اعزام شدند و علاوه بر این گروه تخصصی دیگری نیز به‌صورت شبانه‌روزی در موکب حضور خواهد داشت.

محمود نژاد افزود:: امکان اسکان و خدمات رفاهی برای بیش از ۵ هزار نفر ظرفیت تعریف‌شده که به‌صورت شبانه‌روزی خواهد بود

وی بابیان این‌که ایجاد ایستگاه‌های صلواتی و توزیع غذا در کنار ایستگاه‌های خدماتی در دستور کار است، ادامه داد: با همکاری هلال‌احمر استان و کشور خدمات درمانی و دارویی را خواهیم داشت به‌طوری خدمات دارویی به موکب‌های دیگر نیز ارائه خواهد شد

محمود نژاد خاطرنشان کرد: خدماتی که سال گذشته ارائه شد بی‌نظیر بود که امسال نیز خدمات بیشتری ارائه خواهد شد.

https://qomefori.ir/vdcb.wb8urhbwfiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما