تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : 1880
مدیرکل امور مالیاتی قم گفت: مودیان مالیاتی در این استان برای استفاده از فرصت بخشودگی 100 درصدی جرایم قابل‌بخشش تا 30 مهرماه جاری فرصت دارند.
مودیان مالیاتی قم برای استفاده از فرصت بخشودگی جرایم تا 30 مهر فرصت دارند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، سهراب امدادی‌فرد افزود: بر اساس بخشنامه ۲۰۰/۹۸/۴۱ که در هشتم مردادماه ابلاغ‌شده است، سازمان مالیاتی کشور امتیاز ویژه‌ای برای بدهکاران مالیاتی قائل شده و همه مودیان مالیاتی حقیقی و حقوقی می‌توانند از این مزایا استفاده نمایند.
وی بابیان این‌که مودی مالیاتی باید اصل مالیات و بدهی غیرقابل‌بخشش سال‌های گذشته را پرداخت نماید تا کل جرایم وی بخشیده شود، اضافه کرد: اگر مودیان بخش‌های تولیدی از یکم تا سی‌ام آبان اقدام به پرداخت اصل مالیات و جرایم غیرقابل‌بخشش نمایند، ۹۸ درصد و سایر مودیان ۹۶ درصد مشمول بخشودگی می‌شوند.
به گفته وی، درصد بخشودگی جرایم غیرقابل‌بخشش در ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند نیز به ترتیب برای مودیان واحدهای تولیدی ۹۶، ۹۴، ۹۲ و ۹۰ درصد و برای سایر مودیان به ترتیب ۹۲، ۸۸، ۸۴ و ۸۰ درصد می‌باشد.
امدادی‌فرد با بیان این‌که ۲۰ اسفندماه آخرین مهلت پرداخت جرایم غیرقابل‌بخشش مودیان مالیاتی است، گفت: این بخشنامه برای جرایم قابل‌بخشش مواد ۱۶۹، ۱۹۰، ۱۹۳، ۱۹۷ و ۱۹۹ قانون مالیات‌های مستقیم و مواد ۲۲ و ۲۳ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده برای مودیان اشخاص حقیقی و حقوقی است.
به گفته وی، هدف از اجرای طرح بخشودگی 100 درصدی جرایم مالیاتی ‌حمایت از تولید، ‌کالای ایرانی، فعالان اقتصادی، رضایتمندی مودیان و تکریم ارباب‌رجوع می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: سال آینده میزان بخشودگی جرایم مالیاتی بخش‌های تولیدی 70 درصد و بخش‌های غیرتولیدی 50 درصد خواهد شد.
مدیرکل امور مالیاتی قم بابیان این‌که استقبال خوبی از سوی مودیان مالیاتی صورت گرفته است، ادامه داد: اداره کل امور مالیاتی در ساعت‌های صبح و بعدازظهر آماده پاسخگویی و راهنمایی مودیان مالیاتی استان می باشد.
در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار مودی مالیاتی در بخش مشاغل، کسبه و بازار در قم فعالیت دارند.

https://qomefori.ir/vdci.vazct1avubc2t.html
منبع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما