تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 1879
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: در حال حاضر به ازای هر ۵۰ هزار تن از شهروندان یک ایستگاه آتش‌نشانی فعال در این شهر مشغول کار است، اما بازهم دغدغه داریم و به دنبال احداث ایستگاه‌های بیشتر آتش‌نشانی در سطح شهر قم هستیم.
قم به ازای هر ۵۰ هزارتن یک ایستگاه آتش نشانی دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، حمید کریمی افزود:سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با انجام اقدامات لازم، تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی درقم را به استانداردهای موردنظر رسانده و هم‌اکنون ۲۴ ایستگاه فعال در سطح شهر مستقر است.

وی اضافه کرد: در بلوار پیامبر اعظم(ص) طراحی یک ایستگاه مادر با دفتر مدیریت و حتی باند پروازی بالگرد در حال انجام بوده و تملک آن صورت گرفته است که کلنگ زنی آن نیز در سال جاری انجام خواهد شد تا بتوانیم یک ایستگاه با استانداردهای مطلوب در این منطقه شهر داشته باشیم.

وی بیان کرد:‌ همچنین خودروهای بسیار پیشرفته و کارآمدی برای تقویت سطح خدمت‌رسانی سازمان آتش‌نشانی قم خریداری‌شده است که یکی از آن‌ها به مناسبت هفتم مهرماه،‌ روز آتش‌نشانی، وارد چرخه عملیاتی سازمان آتش‌نشانی قم شد  که دارای نردبان ۴۰ متری و فوق پیشرفته است و برای امدادرسانی در سوانح صورت گرفته در ساختمان‌های بلندمرتبه، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

کریمی گفت: خوشبختانه در بحث اطفا حریق آمارها رو به کاهش است اما در موضوع حوادث به خاطر پیشرفت‌های صنعتی و ساخت‌وسازهایی که صورت می‌گیرد، شاهد وقایع و مصدومیت‌های زیادی هستیم.

وی افزود: در این زمینه لازم است همشهریان گرامی نسبت به رعایت نکات ایمنی اهتمام لازم را داشته باشند تا شاهد وقوع حوادث دل‌خراش در سطح شهر قم نباشیم.

وی با اشاره به این‌که‌ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در ۲ مقوله آموزش و پیشگیری و همچنین اقدامات عملیاتی فعالیت می‌کند،‌ بیان کرد: مباحث آموزشی در سطح مدارس، سازمان‌ها و حتی منازل ارائه می‌شود تا شهروندان نسبت به اهمیت رعایت آیین‌نامه‌های ایمنی آگاه شوند و این اصول را در ساخت‌وسازها و سایر مسائل رعایت کنند تا از حوادث احتمالی در آینده جلوگیری به عمل آید.

کریمی گفت:‌ در بخش دیگر که شامل اقدامات عملیاتی است، آتش‌نشانان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در سه حوزه اطفا حریق،‌ نجات و ایمن‌سازی در حال انجام‌وظیفه هستند.

وی ادامه داد: هم‌زمان با روز آتش‌نشان، رژه خودرویی سازمان آتش‌نشانی قم از بوستان علوی به سمت بلوار امین،‌ خیابان صفایئه،‌ خیابان اراک،‌ میدان مطهری و در ادامه به سمت شهرداری و استانداری قم،‌ انجام شد.

کریمی گفت:‌ آموزش نکات ایمنی در سطح مدارس شهر قم توسط ایستگاه‌های سازمان آتش‌نشانی و انجام مانورهای عملیاتی امداد و نجات در ساختمان‌های بلندمرتبه و سایر امکان پرتردد نیز از دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته جاری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود:‌ با توجه به آغاز سال تحصیلی از کلیه آموزشگاه‌های شهر قم تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه مشکل ایمنی، موضوع را به آتش‌نشانی اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان نسبت به برطرف کردن آن اقدام شود و دانش آموزان در محیطی امن و ایمن به فراگیری علم بپردازند .

وی در ادامه با اشاره به این که سال گذشته بیش از هفت هزار عملیات در سه حوزه اطفاء حریق،‌ نجات و ایمن‌سازی توسط این سازمان در مناطق مختلف شهر قم انجام‌شد،‌ بیان کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با ۴۸۸ آتش‌نشان و ۲۰ سرباز به همشهریان خدمت‌رسانی می‌کند.

در روز ۷ مهر ۱۳۵۹ وقتی‌که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش‌نشانان منطقه و شهرهای اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در هنگام عملیات اطفای حریق هواپیماهای دشمن مجدداً اقدام به بمباران پالایشگاه می‌کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش‌نشانان فداکار کشور  می‌شود.

نام‌گذاری این روز بانام روز آتش‌نشانی و ایمنی در سال ۱۳۷۹  توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور  انجام شد. این روز باهدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور هم‌چنین یادآوری حماسه‌آفرینی‌ها و ازخودگذشتگی‌های آتش‌نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

https://qomefori.ir/vdcg.u9qrak97ypr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما