تاریخ انتشار :شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : 1877
آیت الله نوری همدانی دانش‌آموزان را امانت الهی در آموزش و پرورش دانست و تأکید کرد که تربیت دانش آموزان بر اساس مبانی دینی باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت‌الله نوری همدانی، این مرجع تقلید در دیدار وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در نظام اسلامی قبول کردن سمت به ویژه در سطح بالا توفیقی از جانب خداوند است، گفت: مسؤولیت آموزش و پرورش و تعلیم وتربیت از جهت کمیت افراد و کیفیت کار در درجه عالی اهمیت قرار دارد و مسؤولان آن باید متوجه این موضوع باشند.

وی افزود: مسأله تعلیم و تربیت کاری وسیع و سرنوشت‌ساز است و مسؤولان باید بدانند که چه کار عظیمی را بر عهده گرفته‌اند و بر اساس لوازم آن حرکت کنند، دانش‌آموزان امانت‌های الهی برای تربیت و تعلیم هستند و باید امانت را به خوبی ادا کنیم و وظایف را به درستی انجام دهیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید معارف الهی برای دانش‌آموزان تبیین شود، اظهار کرد: تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باید بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی باشد، تربیت کاری دقیقی است که به مراقبت و تداوم نیاز دارد تا در عمق روح و جان انسان نفوذ پیدا کند.

وی ادامه داد: اسلام ارزش‌هایی دارد که به عنوان معروف شناخته می‌شود و باید نسبت به آن‌ها اهتمام داشت، آموزش و پرورش باید به اهمیت کار خود واقف باشد و بداند که اگر کسی تربیت کند بالاترین کارها را انجام داده است.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که سطح همه دانش‌آموزان یکسان نیست، عنوان کرد: اگر شناخت دقیقی از دانش‌آموزان وجود داشته باشد می‌دانیم که باید برای تربیت آن‌ها روش مخصوصی به کار گرفته شود.

وی عنوان کرد: اگر از استعدادها درست بهره‌برداری شود شاهد پیشرفت بیشتری در جامعه خواهیم بود، آموزش و پرورش باید استعدادها را درست بشناسد و این استعدادها را جهت‌دهی کند، نسل های جوان انقلاب بسیار با استعداد هستند و آمادگی خدمت به اسلام و انقلاب را دارند و باید از آن‌ها استفاده شود.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به اهمیت کار معلمی و تربیت دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: معلمی کار دقیقی است و معلمان باید با دقت و صبر وظیفه خود را به خوبی انجام دهند، معلمان باید مورد تکریم مادی و معنوی قرار گیرند تا تشویق شوند و کارهای خود را به خوبی انجام دهند؛ باید جامعه برومندی بسازیم تا در تراز نظام اسلامی باشد.

https://qomefori.ir/vdce.f8zbjh8vf9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما