تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : 1873
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: تاکنون ۱۱۱ موکب از قم برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) اعلام آمادگی کرده و برای بیش از ۹۰ موکب مجوزهای لازم صادر شده است.
۱۱۱ موکب استان قم به زائران پیاده روی اربعین خدمات رسانی می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، یونس عالی پور عصر سه شنبه در جلسه ستاد اربعین در سالن محراب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)‌ افزود:‌ موکبهای استان قم درمرز مهران و ۷ نقطه از خاک عراق مستقر و به زائران اربعین خدمات خواهند داد.
وی اضافه کرد: فعالیت موکبهای استان به صورت مستمر توسط بازرسان رصد و مشکلات و کمبودهای آنها با ارائه گزارش به ستاد اربعین قم، در اسرع وقت تامین و برطرف می‌شود.
وی گفت: برای خدمات رسانی به زائران و مجاوران پیادهروی اربعین،  ۱۵ کمیته در سطح استانداری قم با همکاری دستگاه های مختلف تشکیل شده است.
عالی پور با اشاره به استقبال مردم قم از پیاده روی اربعین درسالهای گذشته ابراز کرد: پیش می شود امسال ۲۰۰ هزار زائر قمی به پیاده روی اربعین اعزام شوند.
وی ادامه داد: در پیاده روی اربعین سال ۹۷،  ۱۰ درصد از مردم قم شرکت کرده و حضور ماندگاری را از خود برجای گذاشتند.
وی با اشاره به مراکز اصلی اسکان زائران اربعین در قم اظهار کرد: مصلای قدس، آستان امامزاده جمال(ع) و مسجد جمکران مراکز اصلی اسکان زائران در استان می‌باشد.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با بیان افزایش صدور روادید زائران پاکستانی دراربعین سال ۹۸ گفت: طبق برآورده های انجام گرفته تعداد زائران پاکستانی امسال تا ۳ برابر افزایش مییابد.
عالی پور بیان کرد: استان قم درایام اربعین میزان خیل عظیمی از زائران بوده که بخش مهمی از آنها را زائران کشورهای خارجی به ویژه مردم افغانستان و پاکستان است.
وی اضافه کرد: اربعین سال ۹۷، ۴۳ هزار زائر خارجی در مصلی قدس و ۲۰ هزار زائر خارجی نیز در مسجد مقدس جمکران اسکان یافتند.

https://qomefori.ir/vdca.0n6k49nae5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما