تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : 1864
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه ۹۵ دوربین نظارت تصویری در سطح معابرقم نصب شده است گفت: از این تعداد بیش از ۷۰ دوربین فعال و مابقی درروزهای آینده با تکمیل زیرساخت ها وارد مدار می شود.
۹۵ دوربین نظارت تصویری ، در معابر قم نصب است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، عباس ذاکریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:‌ درگام دوم نیز ۱۱۰ دستگاه دوربین به این مجموعه افزوده میشود که این امر وضعیت مناسبی را طی ماههای آینده برای نظم و انتظام شهری در قم فراهم خواهد کرد.

وی اظهار داشت:‌ با خرید دستگاه ذخیره ساز اطلاعات، امکان ذخیره تصاویر از ۲ روز به ۲ ماه افزایش یافت.

وی گفت:‌با فعال سازی دوربین های نصب شده ، طرح سامانه های ثبت تخلف سرعت، عبور از چراغ قرمز و همچنین عبور از خطوط ویژه اتوبوسرانی در دستور کار قرار گرفته است.

ذاکریان با بیان اینکه درگام اول، سامانه های ثبت تخلف سرعت در سطح معابر قم فعال خواهد شد، گفت: با بازنگری در دستورالعمل پلیس راه، روند صدور کد برای دوربین های ثبت تخلف تسهیل و با دریافت کد برای این دوربین امکان فعال سازی آنها فراهم می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم اظهار داشت: قرار است در بلوار آیت الله بروجردی به دلیل شرایط خاص این جاده و تصادفات متعدد آن، ۶ سامانه ثبت تخلف سرعت لحظه ای و سرعت میانگین در این بلوار با ترک تشریفات و به قید فوریت عملیاتی شود.

وی ادامه داد: راه اندازی سامانه هوشمند سازی پارکینگ، تلاش برای عملیاتی کردن تابلوهای ظرفیت خالی پارکینگ ها، ایجاد نرم افزار جامع پارکینک ها شهری و همچنین نوسازی دوربین های ۱۲ دروازه هسته مرکزی به منظور مقدمه سازی برای اجرای طرح ترافیک از اقدام های صورت گرفته برای ساماندهی وضعیت پارکینگ ها در سطح قم است.

ذاکریان با انتقاد از تخصیص نیافتن سهم شهرداری از جرائم وصول شده دوربین های نظارتی گفت: میزان جرائم وصول شده قم در سال گذشته  ۸۰ میلیارد ریال بوده است که طبق قانون، ۴۲ درصد از این جرائم سهم شهرداری قم است که متاسفانه کل مبلغ واریزی به شهرداری تنها ۲ میلیارد ریال بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:‌ طرح جامع دوچرخه سواری درقم در حال نهایی شدن است که تمام مسائل مربوط به توسعه دوچرخه سواری و همچنین استفاده از حمل و نقل عمومی به صورت علمی مورد بررسی قرار می گیرد.

ذاکریان با تاکید بر ضرورت تغییر نگاه مسئولان استان از خودرو محوری در برنامه ریزی ها گفت: تا زمانی که اولویت حمل و نقل خودرو باشد هیچ تغییری برای رونق دوچرخه سواری، افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی و همچنین کاهش استفاده از خودرو صورت نمی گیرد.

ورود ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید درون شهری 

وی دربخش دیگری از سخنان خود  با تاکید بر اینکه ناوگان اتوبوسرانی قم در آستانه تحول است، گفت: ۱۱۰ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری خریداری شده است که مهرماه سال جاری به بهره برداری رسیده و وارد خطوط حمل و و نقل عمومی میشود.

وی با بیان اینکه بر اینکه در تلاش برای بازگرداندن اعتماد از دست رفته مردم به اتوبوسرانی هستیم گفت: درصد سفرهای شهری با اتوبوس نسبت به ۱۰ سال گذشته به کمتر از نصف کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه عمر ۱۰ ساله اتوبوس های ناوگان عمومی قم در حال اتمام است گفت: با تصویب هیات دولت، شهرداری ها مکلف هستند که سند این اتوبوس ها را به رانندگان و مالکان واگذار و آنها از سیستم حمل و نقل عمومی خارج شوند.

ذاکریان، با اشاره به تغییر مبنای ناوگان حمل و نقل عمومی از مسافر مبنا به پیمایش مبنا افزود: تغییر مبنای ناوگان اتوبوسرانی با ۶۶ اتوبوس بر مبنای پیمایش قرارداد بسته می شود ضمن اینکه بازنگری اساسی در خطوط اتوبوسرانی قم صورت گرفته است که درهفته های آینده این اصلاح خطوط عملیاتی میشود.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه سپند برای ساماندهی وضعیت سرویس مدارس ادامه داد: این سامانه  توسط سازمان شهرداریهای کشور با همکاری وزارت آموزش و پرورش نهایی شده است و امسال برای اولین بار با آغاز سال تحصیلی جدید این سامانه اجرایی میشود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: تمام عوامل دخیل در ارائه سرویس مدرسه باید در این سامانه ثبت نام کنند که با فعال سازی کامل این سامانه، زمینه ساماندهی وضعیت سرویس مدارس و ارتقای ارائه خدمت به مدارس را فراهم میکند.

وی افزود: شرکت های مجاز در این سامانه ثبت نام کرده و مدارس نیز در حال ورود اطلاعات خود به این سامانه هستند که ضرورت دارد تا والدین نیز برای بهره گیری از ویژگی های این سامانه، نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.

https://qomefori.ir/vdca.in6k49nay5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما