تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : 1863
رئیس کمیته امداد خمینی(ره) گفت: کمک های مردمی به این نهاد در ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته، ۶۷ درصد افزایش‌یافته است.
کمک‌های مردمی به این نهاد ۶۷ درصد افزایش یافت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، سید مرتضی بختیاری عصر چهارشنبه در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: باوجود مشکلات معیشتی موجود در کشور کمک‌های نقدی مردم در این مدت افزایش داشته است.

وی با اشاره به رویکردهای کمیته امداد در پوشش‌های حمایتی از افراد نیازمند بیان کرد: توانمندسازی و رساندن افراد به مرحله اشتغال و درآمدزایی هدف‌گذاری مهم این نهاد است.

بختیاری بیان کرد: رسیدن به هدف‌گذاری مهم کمیته امداد هوشمند و الکترونیکی از دیگر رویکردهای مهم این نهاد حمایتی است که در این شکل از حمایت ارتباطات فیزیکی به حداقل ممکن می‌رسد.

وی ابراز کرد: در حال حاضر یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد بوده و بالغ‌بر ۶۰۰ هزار تن نیز در قالب تبصره ماده ۱۴ از کمک‌های حمایتی این نهاد استفاده می‌کنند.

رئیس کمیته امداد خمینی(ره)  با اشاره به سیاست‌های انجام‌شده در رابطه با مساله اشتغال خاطرنشان کرد: آموزش‌های اشتغال‌زایی و ارائه تسهیلات اشتغال آفرینی و کارآفرینی از برنامه‌های مهم این نهاد حمایتی است.

وی تصریح کرد: مددکاری مساله مهمی بوده که باید در کمیته امداد خمینی(ره) ادامه داشته باشد، بدون مددکاری تمام اقدام‌های انجام‌شده ناقص می‌ماند.

وی ادامه داد: بیش از ۵ هزار مددکار در سطح کمیته امداد امام خمینی(ره) آموزش‌دیده‌اند، مددکاری با استفاده از تعالیم و معارف اسلامی رویکرد مهم کمیته امداد در رابطه با مسائل مربوط است.

وی اضافه کرد: با تفاهم‌نامه‌های انجام‌شده در بیش از ۱۰۰ مدرسه علمیه خواهران ارتباطات بین کمیته امداد و مسائل مربوط به مددکاری تقویت و رونق گرفته است.

بختیاری بیان کرد: فعالیت‌های انجام‌شده کمیته امداد خمینی(ره) قم در رابطه با شکل و نحوه اجرای مددکاری به‌عنوان الگوی کشور باید نهادینه‌سازی شود، تکریم افراد تحت پوشش مهم‌ترین شکل اقدام‌ها در این شهر در رابطه با مددکاری است.

وی تصریح کرد: برای فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی مساله نیکوکاری و طرح اکرام ایتام، مساجد به‌عنوان محور محلات هدف تعیین‌شده و مددکاران با مراجعه به ائمه جماعات می‌توانند کمک‌های خود را به افراد نیازمند ارائه کنند.

وی اضافه کرد: همچنین شناسایی افراد نیازمند و مستضعف و ارائه کمک‌های مردمی از طریق مساجد از دیگر ویژگی‌های مثبت سوق دادن مراکز نیکوکاری به مساجد استان بوده است.

رئیس کمیته امداد خمینی(ره)  بیان کرد: در سه سال گذشته ۷۰۰ هزار شغل برای مددجویان کشور ایجاد و با توانمندسازی از این نهاد حمایتی خارج‌شده‌اند، با توانمندسازی این تعداد بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی در بیت‌المال اتفاق افتاده است.

بختیاری در ادامه اظهار داشت: ۳۰ درصد از مراکز و فعالیت‌های مربوط به مددکاری باسیاست‌های جدید کمیته امداد خمینی، برون‌سپاری شده که در این رابطه قم اقدام‌های مثبت بسیاری داشته است.

وی ابراز کرد: در رابطه با کمک‌های ازدواج و جهیزیه افراد نیازمند نیز قم یکی از استان‌های موفق و برجسته کشور است.

وی اضافه کرد: استان قم سال ۹۷، یک هزار و ۴۱۰ شغل برای مددجویان ایجاد کرده بود که بیش‌تر از سهمیه ابلاغی بوده است.

بختیاری ادامه داد: انتظار می‌رود کمیته امداد قم امسال ۳ هزار شغل ویژه مددجویان خود ایجاد کند و نخستین استانی باشد که تمام مددجویان آن‌ها شاغل و توانمند شده‌اند.

https://qomefori.ir/vdcj.mevfuqeotsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما