تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : 1848
رئيس انجمن موبدان زرتشتيان ايران با بيان اين كه نام اباعبدالله الحسين(ع) در جريده عالم ثبت و ضبط است، گفت: امام حسين(ع) فقط متعلق به مسلمانان نيست بلكه متعلق به همه بشريت و جهانيان است و بر همين اساس، زرتشتيان از كهنترين زمان ها، پاي ثابت شركت در مجالس عزاداري ها هستند.
امام حسين(ع) متعلق به همه بشريت است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر آيت الله علوي بروجردي، موبد دكتر اردشير خورشيديان، در مراسم عزاداري ماه محرم در دفتر آيت الله علوي بروجردي، اظهار داشت: ماه محرم روزهاي عزيزي است كه انقلاب بزرگ و شكوهمند معنوي امام حسين(ع) گرامي داشته مي شود و ما زرتشتيان مفتخريم كه پاي ثابت شركت در اين مجالس هستيم.

وي با بيان اين كه امام حسين(ع) متعلق به همه جهان و جهانيان است و فقط ويژه مسلمين نيست، گفت: ما غيرمسلمانان و پيروان دين زرتشت هم از انقلاب و قيام امام حسين(ع) در روز عاشورا، درس هاي زيادي گرفتيم.

رئيس انجمن موبدان زرتشتيان ايران، خاطرنشان كرد: زرتشتيان از ابتدايي كه متوجه شدند امام حسين(ع) و ياران با وفاي ايشان، توسط يزيد و يزديان به شهادت رسيدند، همه متأثر شدند و از كهنترين زمان ها، سعي كرديم در اين مجالس شركت كنيم و بازهم شركت خواهيم كرد؛ و امروز هم سپاسگزاريم كه به اين مجلس دعوت شديم.

وي با بيان اين كه ما زرتشتيان هم در غم شما شيعيان براي عزاداري امام حسين(ع) شريك هستيم، گفت: ما گرچه غيرمسلمان هستيم، اما پيام امام حسين(ع) را شنيده ايم و بازهم سعي مي كنيم بشنويم و در عين حال اين پيام هاي والا را براي ديگران هم بازگو كنيم.

موبد دكتر خورشيديان افزود: ما زرتشتيان سعي مي كنيم ضمن شركت در مجالس عزاداري سيدالشهدا(س)، روح بلند و معنويت ايشان را در جان و دل خود جا دهيم تا حق خواهي و حق گويي ايشان، بعنوان سرمشق تمام مراحل زندگي مان باشد.

وي تأكيد كرد:‌ شعور امام حسين(ع) چيزي است كه همه ما انسانها بايد درك كنيم، چرا كه عملكرد ايشان، كارهاي بزرگ و از خودگذشتگي هايي كه ايشان كردند، در تاريخ بشريت بي نظير است.

رئيس انجمن موبدان زرتشتيان ايران افزود: ما بايد با بهره گيري از شعور حسيني و انديشه امام حسين(ع)، بتوانيم با يزيد و يزيديان زمانه، در هر كجاي دنيا كه هستند، مقابله كنيم.

وي با بيان اين كه انديشه و تفكر حسيني، مانند نوري است كه تاريكي ها را از بين خواهد برد و تمام جهان را سراسر روشني و پر از وحدت و دوستي خواهد كرد، خاطرنشان كرد: اگرچه زرتشت مي گويد ما خواهان آن هستيم تا در زمره كساني باشيم كه مردم را به سمت راستي و نيكي سوق مي دهند، شما مسلمانان هم به رفتن در صراط مستقيم و حي علي خيرالعمل تأكيد داريد، و همين دو وا‍ژه بزرگ مي تواند انسجام ملي را بيشتر كرده و روز به روز وحدت را افزايش دهد تا اگر دشمنان اين اتحاد ما را ببينند، بترسند و اگر دوستان مي بينند خوشحال شده و آنها هم به ما ملحق شوند. 

موبد دكتر خورشيديان با بيان اين كه امام حسين(ع) از بهترين محورهاي وحدت ميان كل انسان هاست و دوام و ماندگاري ايشان نيز، به دليل انديشه هاي والاي شان، در جريده كل عالم ثبت و ضبط است، گفت: ما زرتشتيان از همان دوران كودكي در مجالس ماه محرم و عزاداري امام حسين(ع) بعنوان يك شخصيت والا شركت مي كرديم و خودمان را با شما شيعيان و محبان اباعبدالله(ع) همدرد مي دانيم.

وي با بيان اين كه از خدا مي خواهيم اين انسجام ملي را بيش از پيش افزايش داده و دلها را به هم نزديك كند، گفت: يكتاپرستي جز ايجاد فضاي همدلي و يكدلي ميان انسانها توسط انديشه و گفتار نيك يا همان راه راست و صراط مستقيم و خيرالعمل، چيز ديگري نيست و بايد اين راه را طي كنيم تا ايراني آبادتر و پيشرفته تر از گذشته بسازيم.

https://qomefori.ir/vdcc.0qsa2bq44la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما