تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب : 1841
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: 19 واحد تولیدی استان به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به افتتاح واحدهای تولیدی استان قم اظهار کرد: 19 واحد تولیدی استان به مناسبت هفته دولت با سرمایه گذاری 250 میلیارد تومان با حضور مقاماتی همچون رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر صنعت به افتتاح رسیدند.

وی ادامه داد: برنامه استفاده حداکثری از تولیدات داخلی به خصوص تولیدات استان در ادارات و پروژه‌های قم دنبال می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: مطالبات قطعه سازان استان، دغدغه مدیریت استان قم بود و پیگیری‌ها منجر به پرداخت بخشی از این مطالبات شد که به تامین نقدینگی این واحدها انجامید، شرکت ایران خودرو به دنبال این است که زمان پرداخت مطالبات قطعه سازان حداکثر 120 روز باشد.

سیجانی با اشاره به راهکار تهاتر مطالبات واحدهای تولیدی اظهار کرد: این ظرفیت وجود دارد که مطالبات واحدهای تولیدی از بخش دولتی با بدهی این واحدها به بیمه و مالیات تسویه شود.

وی دامه داد: در راستای فرهنگ سازی مصرف کالاهای ایرانی، طرح همیار تولید در مدارس استان قم اجرا شد، پوستر معرفی برندهای ایران تولیدکننده لوازم التحریر را تهیه و آن را در فضای مجازی و فروشگاه‌های لوازم التحریر توزیع کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: پوسترهای ترویجی در راستای فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی از جمله سیره عملی علمای سلف تهیه و توزیع شده است و دفتر روایتی از تولید با عنوان اقتصاد مقاومتی، تفسیر جهاد کبیر در استان قم تهیه و منتشر شد و در اختیار مبلغان قرار گرفت.

سیجانی ریشه عدم مصرف کالاهای ایرانی را در فرهنگ دانست و تصریح کرد: تبیین اقتصاد مقاومتی، ترویج کالای ایرانی و رفع شبهات در این زمینه توسط اساتید اقتصاد مقاومتی را برای معلمان، دانش آموان و اولیای آن‌ها در مدارس استان دنبال کردیم، جامعه هدف طرح همیار تولید، دانش آموزان مقطع ابتدایی بودند.

وی ادامه داد: عموم مردم از توانمندی بخش تولید آگاه نیستند و تغییر ذهنیت مردم نسبت به کالای ایرانی به سادگی رخ نخواهد داد.

سیجانی 16 مدرسه قم را زیرپوشش طرح همیار تولید دانست و تصریح کرد: باید کمیته ای مشترک بین سازمان صمت و آموزش و پرورش در خصوص این طرح ایجاد شود، هشت هزار دانش آموز زیرپوش طرح بودند.

وی ادامه داد: دو تابلوی تبلیغی جنب اتوبان قم-تهران برای معرفی رایگان تولیدات استان در نظر گرفته شده و در سال گذشته 12 محصول تولیدی استان قم هر کدام به مدت 15 روز در این تابلوها معرفی شدند، هدف طرح، معرفی توانمندی قم به مردم استان و مسافران است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: تسهیلات تبصره 18 ظرفیت خوبی برای بخش تولید هستد، تاکنون دو میلیارد تومان تسهیلات در قالب این طرح به بخش تولید پرداخت شد، البته امسال تاکنون متقاضیان را برای دریافت 66 میلیارد تسهیلات برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام، 27 میلیارد تسهیلات بازسازی نوسازی و 75 میلیارد تسهیلات سرمایه در گردش در قالب تبصره 18 به سیستم بانکی استان معرفی شده است

https://qomefori.ir/vdcf.jdyiw6dcygiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما