تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : 1840
مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: ۵۰ مرکز پیش دبستانی مشارکتی با دریافت شهریه حداقلی در مناطق محروم شهر قم با هدف ایجاد عدالت دانش آموزی ایجاد شده است.
۵۰ پیش دبستانی مشارکتی در مناطق محروم قم ایجاد شده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، حمیدرضا شیخ الاسلام عصر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش قم افزود: آمار پیش دبستانی های بدون مجوز در شهر قم احصا و به نهادهای نظارتی جهت تعیین تکلیف اعلام شده است.

وی با اشاره به اهمیت دوره پیش دبستانی برای کودکان، خاطرنشان کرد: متأسفانه ما هیچ اطلاعی از روند آموزشی در مراکز بدون مجوز در اختیار نداریم و غیراستاندارد بودن این محتواهای آموزشی در آینده تحصیلی دانش آموزان تأثیرهای مخربی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به افزایش بیش از ۱۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی پیش رو، از کمبود شدید مدارس و فضاهای آموزشی خبر داد و گفت: تلاش کردیم تعدادی مدارس جدید را با کمک خیرین ساخته و یا بازسازی و مقاوم سازی کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: درسال تحصیلی جدید تعدادی از مدارس برند شهر قم که مورد علاقه و اقبال والدین است را دوشیفته کرده و با استفاده از معلمان و اساتید برجسته، کیفیت آموزشی آنها را حفظ و بلکه ارتقاء داده ایم تا رضایتمندی شهروندان نیز حاصل شود.

شیخ الاسلام آماری از رتبه‌های کسب شده دانش آموزان قمی در کنکور امسال را نیز ارائه کرد و گفت: تعداد ۷ دانش آموز رتبه های زیر ۱۰۰، تعداد ۵۷ دانش آموز رتبه های زیر یک هزار و تعداد ۴۰۴ دانش آموز نیز رتبه های زیر سه هزار را کسب کرده اند.

وی با اشاره به کسب رتبه ۱۱ در رشته علوم تجربی توسط یکی از دانش آموزان قمی پس از ۲۸ سال که ۳ درس تخصصی را نیز به عنوان تنها دانش آموز صد در صد زده است، تصریح کرد: خوشبختانه ۴ دانش آموز قمی نیز در المپیادهای فیزیک، ادبیات، جغرافیا و هنر مدال های رنگارنگ کسب کرده اند.

در پایان این جلسه از دانش آموزان قمی که در کنکور امسال موفق به کسب رتبه زیر ۱۰۰ شده بودند و همچنین دانش آموزان موفق المپیادی و مدیران ۳ مدرسه موفق در کنکور امسال با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل بعمل آمد.

چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم با حضور بهرام سرمست استاندار قم و جمعی از مدیران و رؤسای دستگاههای اجرایی ذیربط در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

https://qomefori.ir/vdce.e8zbjh8v79bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما