تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۱
کد مطلب : 1817
معاون آموزش ابتدایی در جلسه شورای معاونان و روسای ادارات استان قم؛

در عدالت آموزشی علاوه بر دسترسی به آموزش توجه به امکانات آموزشی و فرصت‌های برابر یادگیری مهم است

معاون آموزش ابتدایی در جلسه شورای معاونان و روسای ادارات استان قم اظهار کرد: عدالت آموزشی، صرف دسترسی به آموزش نیست، بلکه به امکانات آموزشی و فرصت‌های برابر یادگیری مربوط می‌شود، یعنی شرایط تدریس یک معلم مجرب و بااستعداد در روستاها و مناطق مرزی و کمتر برخوردار فراهم شود تا دانش آموزان آن مناطق و نواحی نیز از امکانات آموزشی کافی و برابر بهره‌مند شوند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، رضوان حکیم زاده در جلسه شورای معاونان و روسای ادارات مناطق و نواحی آموزش‌وپرورش استان قم، با اشاره به لزوم تغییر رویکرد نظام آموزشی گفت: «بامطالعه و مشاهده نتایج آزمون‌های بین‌المللی به‌ضرورت بازنگری و تغییر رویکرد برنامه‌های آموزشی و حرکت به سمت آموزش‌های مهارتی و کاربردی دست‌یافتیم. درواقع دوره پیش‌دبستانی و مقطع ابتدایی با عنوان یک زیرساخت آموزشی باید موردتوجه ویژه قرار بگیرد.»

وی به اهمیت اجرای عدالت آموزشی به‌عنوان یکی از بحث‌های استراتژیک نظام آموزشی اشاره کرد و گفت: «یکی از شرایط لازم برای یک جامعه متعالی، پویا و توسعه‌یافته دستیابی به عدالتی پایدار آن‌هم در معنای خاص و عام است، که این مقوله در برنامه سند تحول نیز به یکی از راهبردهای اصلی بسط و گسترش عدالت آموزشی شناخته‌شده است..»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با تأکید بر هم‌اندیشی در بسط، گسترش و تعمیم این پدیده افزود: «تعمیم عدالت آموزشی نقش بسیار مؤثری در پایداری اجتماع و به‌تبع پیشرفت و توسعه آن جامعه خواهد داشت و قطعاً عدم اجرای آن به شکاف و فاصله طبقاتی زیاد و نارضایتی و ناهنجاری‌های سیستمی می‌انجامد که در شرایط حاضر تا ایدئال فاصله بسیاری وجود دارد.»

حکیم‌زاده گفت: «عدالت آموزشی، صرف دسترسی به آموزش نیست، بلکه به امکانات آموزشی و فرصت‌های برابر یادگیری مربوط می‌شود، یعنی شرایط تدریس یک معلم مجرب و بااستعداد در روستاها و مناطق مرزی و کمتر برخوردار فراهم شود تا دانش آموزان آن مناطق و نواحی نیز از امکانات آموزشی کافی و برابر بهره‌مند شوند.»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به برنامه‌ها و بازنگری‌های ایجادشده در این مسیر گفت: «حرکت به سمت پرورش خلاقیت و تکالیف مهارت محور و فعالیت‌های کاربردی همچنین به‌صورت جزئی‌تر، شناسایی نشانه‌های پنهانی خشونت در دانش آموزان و آسیب‌شناسی کلیه برنامه‌های محوری در دستور کار قرارگرفته است.»

https://qomefori.ir/vdci.zazct1avybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما