تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۷
کد مطلب : 1813
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از افزایش هفت درصدی تعداد دانش آموزان پایه اول ابتدایی در این استان طی امسال خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، مریم سادات پناهنده اظهار داشت: ثبت نام کلاس اولی‌ها در قم از ۱۸ خردادماه آغاز شده و تا پایان مرداد امسال ادامه دارد.

وی گفت: ثبت نام پایه دوم تا ششم ابتدایی همزمان با تحویل کارنامه توسط مدارس انجام می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: چنانچه ولی دانش آموز تصمیم به جابجایی دانش آموز از مدرسه را داشته باشد در تیر و مردادماه می‌توانند برای ثبت نام اقدام کند.

وی گفت: والدین برای ثبت نام پایه اول ابتدایی شناسنامه دانش آموز را به همکاران ما در مدارس ارائه می‌دهند و از طریق سامانه اقدام به نوبت گیری برای سنجش دانش آموز می‌شود و پس از انجام سنجش، ثبت نام انجام می‌شود.

پناهنده افزود: طی امسال ثبت نام حدود ۲۸ هزار نفر برای پایه اول در استان قم پیش بینی شده است که نسبت به سال گذشته رشد هفت درصدی داشته است.

تحصیل ۱۴۵ هزار دانش آموز در قم

وی ادامه داد: ۱۴۵ هزار دانش آموز طی سال تحصیلی جاری در مدارس دولتی و غیر دولتی مقطع ابتدایی به تحصیل خواهند پرداخت.

پناهنده بیان کرد: ۶۲۷ واحد آموزشی دولتی و غیر دولتی در مقطع ابتدایی در شهر و روستاهای قم فعال هستند که ۵۰۰ مورد آن در شهر قم قرار دارد و از این تعداد ۴۰۰ واحد مدارس دولتی است.

وی اضافه کرد: تعداد مدارس ابتدایی طی امسال نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در خصوص هوشمندسازی مدارس نیز افزود: همه مدارس استان هوشمندسازی نشده‌اند که در حال پیگیری برای هوشمندسازی هستیم اما همه کلاس‌های پایه ششم در استان قم دارای دیتا هستند.

https://qomefori.ir/vdce.z8zbjh8vx9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما