تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : 1810
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم ضمن حمایت از اجرایی شدن پروژه تقاطع خیابان امام خمینی(ره) و کیوانفر گفت: این پروژه به حریم قدسی حرم حضرت معصومه (س) لطمه نمی‌زند.
پروژه تقاطع کیوانفر و خیابان امام خمینی(ره) به حریم قدسی حرم حضرت معصومه(س) لطمه نمی‌زند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، روح‌الله امراللهی بابیان این‌که پروژه تقاطع خیابان شهید کیوانفر و خیابان امام خمینی (ره) با برنامه‌ریزی صحیح و مطالعات نهایی شده است، اظهار داشت: مخالفت‌هایی که با نوع اجرای پروژه وجود دارد، سلیقه‌ای است اما درهرصورت باید به نظر کارشناسان احترام گذاشت.

وی در پاسخ به این سؤال که آقای بهشتی معاون عمرانی استانداری با نوع اجرای پروژه مخالفت کرده است، بیان داشت: نظر وی این است که خیابان شهید کیوانفر به‌صورت زیرگذر باشد درحالی‌که به دلیل وجود پل هوایی در ادامه مسیر، زیرگذر باید به‌صورت تونل تا تقاطع معصومیه ادامه پیدا کند که منطقی نیست و هزینه‌ای سرسام‌آوری را نیز به شهر تحمیل می‌کند.

امراللهی بابیان این‌که نمونه مشابه این پروژه وجود دارد، گفت: اتصال بلوار پیامبر اعظم به خیابان عمار یاسر نیز به‌صورت زیرگذر بوده و هیچ مشکلی به وجود نیامده است.

وی افزود: این طرح این مزیت دارد که بار ترافیکی خیابان امام خمینی (ره) به دو محور زینبیه و خیابان امام تقسیم می‌شود و مشکلات ترافیکی منطقه 3 شهری را کاهش می‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم ادامه داد: در این صورت خیابان زینیبه نیز وارد بار ترافیکی شده و این محور نیز فعال می‌شود که درواقع پشتیبان کوچه آب شار و مهمانسراهای این قسمت خواهد شد.

وی تصریح کرد: این اقدام موجب می‌شود که زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه (س) زمان کمتری را در ترافیک بمانند و درواقع این کار برای راحتی حال مردم نهایی شده است.

امراللهی افزود: اگر اجرای این پروژه به حریم قدسی حرم حضرت معصومه (س) لطمه بزند مشابه این اتفاق در بلوار پیامبر اعظم و همچنین شهر مقدس مشهد و در محدود حرم امام رضا (ع) نیز رخ‌داده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم گفت: اگر درروی زمین مانع بصری ایجاد شود که خوب ایرادات وارد است اما زمانی که درروی سطح هیچ تغییری صورت نمی‌گیرد دلیلی برای مخالفت وجود ندارد.

وی در خصوص سرانجام پروژه بیان داشت: پروژه‌هایی شهری هرزمانی که انجام می‌شود مزایا و معایبی دارد و این‌طور نیست که همه کارشناسان قانع شوند.

امراللهی افزود: این پروژه مصوبه فنی شورای ترافیک استان را دارد اما مصوبه شورای ترافیک را ندارد و در حوزه کارشناسی مجموعه نظرات مثبت است و انشاء الله مسئولان شهری نیز قانع می‌شوند.

https://qomefori.ir/vdcb.8b8urhbwgiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما