تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : 1795
نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان بابیان اینکه نهضت صحیفه خوانی در مساجد کشور در حال رونق است،گفت: تربیت ۵۰ حافظ صحیفه و ایجاد شبکه‌های تربیتی جوانان خروجی اجتماعی فعالیت مرکز تخصصی صحیفه سجادیه است.
نهضت صحیفه خوانی در مساجد کشور در حال رونق است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی‌زاده شامگاه سه‌شنبه در جمع استادان و طلاب مرکز تخصصی صحیفه سجادیه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: باید فعالیت‌های مرتبط با صحیفه را در سراسر کشور توسعه دهیم که در این زمینه و در بعد بین‌المللی تفاهم‌نامه‌ای با جامعه المصطفی امضاءشده است تا در خارج کشور نیز صحیفه بیشتر معرفی شود.

وی با اشاره به خاطره‌ای از مرحوم علی دوانی بیان کرد:شنیدم در غرب بانویی"ماری شامل" صحیفه را به چهار زبان زنده دنیا ترجمه می‌کند، مشتاق شدم تا او را ببینم و درنهایت با پیگیری‌هایی که کردم دریکی از بیمارستان‌های کشور محل اقامت وی با ایشان دیدار کردم.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: مرحوم دوانی گفت درحالی‌که مشغول ترجمه دعای وداع با ماه رمضان بودم به ایشان گفتم مردم شما به روزه و وداع با آن ارتباطی ندارند چرا این دعا را ترجمه می‌کنید و ایشان جواب داد که بعداً جواب شمارا با تیراژ زیاد این کتاب و استقبال مردم غرب خواهم داد، زیرا غربی‌ها تشنه معارف معنوی در این دنیای وانفسا هستند.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به لزوم ترویج و نشر صحیفه سجادیه گفت: برای پیشبرد این برنامه‌ها در خدمت مرکز تخصصی صحیفه هستیم و از مرکز انتظار داریم که پشتوانه علمی برای حرکت‌های اجتماعی در عرصه صحیفه سجادیه باشد، سرچشمه نشر معارف اهل‌بیت(ع) حوزه علمیه قم است و باید بقیه به این سرچشمه وصل شوند و این مرکز هم در این راستا در قم تشکیل‌شده است.

عبادی زاده با تأکید بر اینکه انسان تشنه معنویت است،ادامه داد: فطرت بشر بر مبنای معنویت است که قوم و نژاد و جغرافیا نمی‌شناسد،امروز شاهد رشد تفکرات و نحله‌های فلسفی با نگرش‌های معنویت‌گرایی و فضیلت‌گرایی در غرب در برابر اخلاق لیبرال هستیم.

وی با اشاره به جایگاه بی‌نظیر ادعیه تصریح کرد: برای ارتباط با مذاهب اسلامی و مسیحیت بهترین دستمایه بدون هیچ تنش و مشکلی زبان دعا است و ادعیه می‌تواند گفت‌وگوی واحدی میان ما و دیگران ایجاد کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان بابیان اینکه دعا تفصیل آیات قرآن کریم است،ابراز کرد: شأن دعا بسیار والاست به‌گونه‌ای که مخ و مغز عبادت معرفی‌شده است،سر سفره دعا می‌توانیم همه اسرار را به دست آوریم، قرآن کریم قانون اساسی دین است و تفصیل آن در کلمات اهل‌بیت(ع) و پیامبر(ص) ظهور دارد.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط مرکز تخصصی صحیفه سجادیه عنوان کرد: این مرکز به‌عنوان پشتوانه فکری و علمی برای حمایت از سربازان خط مقدم جبهه معرفی صحیفه سجادیه در سراسر کشور تأسیس‌شده است.

عبادی زاده بابیان اینکه نهضت صحیفه خوانی در مساجد کشور در حال رونق است،خاطرنشانکرد: تربیت 50 حافظ صحیفه و ایجاد شبکه‌های تربیتی جوانان خروجی اجتماعی فعالیت مرکز تخصصی صحیفه سجادیه است،اگر بخواهیم موج محبت اهل‌بیت را در جامعه ایجاد کنیم باید نشست‌ها و حرکت‌های علمی در عرصه اجتماعی قوی‌تر شود.

https://qomefori.ir/vdcd.n0f2yt05ka26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما