تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 1794
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: امروز طلاب و روحانیان و همه دلسوزان و متعهدان انقلاب اسلامی باید برای جلوگیری از تضعیف اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش و مجاهدت کنند.
روحانیان برای جلوگیری از تضعیف انقلاب مجاهدت کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی سه‌شنبه‌شب در جمع طلاب و فضلای قمی حوزه علمیه قم افزود: بیانیه گام دوم انقلاب، همچون دیگر رهنمودهای روشنفکرانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب، گوهر ارزشمندی است که همه علاقه‌مندان به اسلام و انقلاب در ایران و جهان، باید آن را چراغ راه خود قرار دهند و در جهت تحقق اهداف آن گام بردارند.

وی جوهره اصلی انقلاب در کشورمان را اسلامی بودن آن دانست و گفت: انقلاب اسلامی در جهت تحقق نظام اسلامی و اجرای آموزه‌های دینی و احکام الهی در کشورمان به رهبری امام راحل(ره) و حضور مردم مؤمن ایران به ثمر نشست.

وی در ادامه افزود: شاید برخی بگویند چرا ما همچون سوئیس بدون توجه به معنویت فقط به دنبال پیشرفت و آرامش نمی‌رویم، اما خداوند متعال انسان را برای عبودیت، رسیدن به کمال و تقرب الی الله آفریده است.

آیت‌الله مصباح یزدی بابیان اینکه دشمنان فرصت دستیابی مردم کشورمان به زندگی سرشار از رفاه و آسایش را نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: در هیچ دورانی همچون امروز زمینه‌های توسعه و ترویج فساد در جامعه فراهم نبوده و هیچ کشوری همچون ایران دشمنان قسم‌خورده ندارد.

وی بابیان اینکه بر اساس دلایل عقلی و قرآنی و روایی، انسان فقط برای چند روز زندگی عبث و بیهوده آفریده نشده و فلسفه خلقت بسیار فراتر از زندگی مادی است، اظهار داشت: همه اسباب و لوازم دنیوی، مقدمه‌ای برای آزمایش انسان و رسیدن به کمال و سعادت است.

وی همچنین تصریح کرد: انقلاب اسلامی جهان بشریت را برای رهایی از غفلت تکان داد تا مؤمنان به سمت جایگاه حقیقی خود که همان جانشینی خداوند است گام بردارند، زیرا زندگی انسان که به‌دوراز اندیشه الهی و برای رسیدن به قرب خداوند باشد، همچون چهارپایان است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم بابیان اینکه پس از وفات پیامبر اسلام(ص) مسلمانان به گمراهی کشیده شدند و امروز هم ضمانتی وجود ندارد که مسیر بالنده انقلاب اسلامی با چنین آثار و برکاتی ادامه یابد، تصریح کرد: ما باید همه تلاش خود را بکار بگیریم تا حرکت معجزه گونه انقلاب اسلامی ادامه یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، نسبت به دست‌های مرموز و باتجربه که برای تحریف انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند، هشدار داد و گفت: امروز همه دلسوزان انقلاب اسلامی باید تلاش کنند تا میراث ارزشمند انقلاب را سالم به نسل بعد منتقل کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، آن را هشداری برای حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب و تکامل بخشیدن به این میراث گران‌بها دانست و گفت: باوجود ناهنجاری‌ها و فسادها در جامعه، انتخاب راه درست، ارزش بیشتر و بالاتری دارد.

وی بابیان اینکه نقش علما و روحانیان امروز همچون نقش انبیای الهی برای هدایت مردم و خروج آن‌ها از غفلت است، خاطرنشان کرد: طلاب جوان باید از ابتدا بدانند که در این مسیر از همه دلبستگی های دنیوی فاصله گرفته و فلسفه خلقت انسان را با تمام وجود باور کرده و در زندگی خود جاری و ساری کنند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، اهمیت و ضرورت مخاطب شناسی و درک وضعیت و شرایط در تبلیغ دین را موردتوجه قرار داد و گفت: طلاب و روحانیان باید ابتدا خودشان، سپس خانواده و نزدیکان و پس‌ازآن افراد جامعه را به سمت آموزه‌های دینی و ولایی سوق دهند.

https://qomefori.ir/vdcc.oqsa2bqm0la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما