تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : 1793
مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

آغاز طرح ملی مسکن در قم با 200 واحد

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان قم از پایان پروژه مسکن مهر قم در آبان ماه خبر داد و گفت: طرح ملی مسکن در قم با اختصاص زمینی به مساحت یک هکتار با ظرفیت 200 واحد در پردیسان آغاز خواهد شد.
آغاز طرح ملی مسکن در قم با 200 واحد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، حسن صبوری پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت بااشاره به اینکه اداره کل راه و شهرسازی دارای پنج معاونت است، اظهار داشت: از یک سال گذشته وزیر راه و شهرسازی بحث تولید مسکن را جزء برنامه های خود قرار داده اند که قم هم متناسب با آن باید پیش برود.

وی ادامه داد: در زمینه تولید مسکن در اقدام ملی تامین زمین با اداره کل راه و شهرسازی است و ساخت و پیگیری این پروژه با بنیاد مسکن می باشد.

آغاز طرح ملی مسکن در قم با200واحد
مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان قم بیان داشت: در اولین گام زمینی به مساحت یک هکتار در محدوده پریسان با ظرفیت 200واحد آپارتمان پیش بینی شده است که بنیاد مسکن در حال پیگیری اقدامات اولیه آن است.

وی با اشاره به پروژه های مشارکتی دیگر در حوزه مسکن، افزود: پنج پروژه مشارکتی در استان تعریف شده است که در این پروژه ها 700واحد آپارتمان در پردیسان ساخته خواهد شد و در یک ماه آینده فراخوان برای شروع کار داده خواهد شد.

صبوری عنوان داشت: تفاهمنامه ای بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع برای تامین مسکن نیروهای مسلح بسته شده است و قرار شده است راه و شهرسازی قم زمین مورد نیاز را در اختیار نیروهای مسلح استان قراردهد.

وی ابراز داشت: طبق مکاتباتی که صورت گرفته است قرار است در راضی 48 هکتاری در گام اول 500 واحد ساخته شود و در اراضی 32 هکتاری هم به همین تعداد شروع شود.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به بلوار امام علی(ع) پردیسان، گفت: این بلوار طبق نیاز شهروندان در روز عید غدیر زیر بار ترافیکی رود و این اولین پروژه ای بود که بر اساس تهاتر انجام گرفت.

وی ادامه داد: در خصوص این چنین پروژه ها راه و شهرسازی پیگیری و انجام کار را برعهده می گیرد تا کمکی به شهرداری باشد اما بعد از اتمام پروژه نگهداری و مابقی اقدامات با شهرداری است.

کاهش 70درصدی تصادفات در محور قم جعفریه
صبوری بااشاره به محور قم جعفریه گفت: از کل 35 کیلومتر طول این پروژه 4کیلومتر انتهای این مسیر در حال تکمیل شدن است که به زودی به بهره برداری خواهد رسید و طبق گزارش پلیس 50درصد افزایش تردد در این مسیر و 70درصد کاهش تصادفات در این مسیر با به بهره برداری رسیدن این پروژه شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: در محور قم کهک مطالعات انجام شده و بودجه 10میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که به زودی کار شروع خواهد شد، همچنین در پروژه قم نیزار 4کیلومتر انتهای باقی مانده است که با بودجه اندک در نظر گرفته شده به این پروژه در سال جاری به پایان نخواهد رسید.

صبوری با اشاره به 4باندکردن محور قدیم قم تهران به طول 19 کیلومتر به زودی آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حوزه روستایی هم اقدامات لازم صورت گرفته است .

وی عنوان داشت: 6هکتار از اراضی برای ساخت بیمارستان در بلوار آیت الله بروجردی واگذار شده است و همچنین بیمارستان پاسارگاد در مسیر قم کهک در حال ساخت است که پیشرفت خوبی هم داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی بیان داشت: با توجه به راه اندازی یگان حفاظت از اراضی از سه سال قبل کاهش بسیاری در تصرف اراضی صورت گرفته است به طوری که در یک سال گذشته هیچ موردی در این زمینه نداشته ایم.

پایان پروژه‌های مسکن مهر قم در آبان‌ماه
وی افزود: در خصوص مسکن مهر هم فقط 200 واحد باقی مانده است که امیدواریم پیمانکاران این واحدها تا آبان ماه پروژه را تکمیل و تحویل دهند و عدم تکمیل به موقع به مواردی چون بی مدیریتی پیمانکار و مسائل اقتصادی برمی گردد.

صبوری با اشاره به مسکن اجتماعی، گفت: در زمان دکتر آخوندی بحث مسکن اجتماعی مطرح شد که استان قم زمین مورد نظر را هم تعیین کرد اما این سیاست در کل کشور کلا منتفی شد و امروز مهندس اسلامی بحث اقدام ملی را مطرج کرده اند.

وی بیان داشت: در این زمینه زمین مورد نظر تحویل بنیاد مسکن شده است اما هنوز سازوکار دقیق آن مشخص نیست.

https://qomefori.ir/vdcb.9b8urhbzfiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما