تاریخ انتشار :شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : 1786
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:با تکمیل و راه اندازی بیش از یک هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی جدید تا سه سال آینده تعداد تخت های بیمارستانی این استان به بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تخت افزایش پیدا خواهد کرد.
یکهزار و ۴۰۰ تخت به مراکز درمانی قم اضافه می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، ابوالفضل ایرانی خواه جمعه شب در آیین گرامیداشت روز پزشک در سالن جلسات مرکز همایش های غدیر قم  افزود: فاز نخست بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی قم سال آینده به بهره برداری می رسد، نظیر چنین مراکز درمانی از نظر تجهیزات و امکانات در سطح کشور وجود ندارد.
وی اظهار داشت: زیرساختهای درمانی قم در سال های گذشته به هیچ عنوان متناسب با نیازهای استان نبود که در سال های اخیر تحول چشمگیری در این رابطه اتفاق افتاده است.
ایرانی خواه خاطرنشان کرد: در رابطه با پیاده سازی نظام ارجاع پزشکی ، قم نخستین استانی بوده که این اقدام در آن به صورت رسمی عملیاتی شده و روند بهبود وضعیت آن نیز به صورت مستمر دنبال می شود.
وی گفت: برای پیاده سازی نظام رجاع و پزشکان خانواده بیش از ۱۸۰ پایگاه در سطح استان فعال و مشغول خدمات رسانی هستند.
ایرانی خواه اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی قم روند شتابنده و پیشرونده ای در افزایش ظرفیت های درمانی و رشته های پزشکی برداشته است.
وی بیان کرد: چندین مرکز تحقیقاتی دربخش گوارش و بیماریهای مرتبط با این مبحث نیز درسطح استان فعال شده، ظرفیت قم در این رابطه بسیار چشمگیر است.

ایرانی خواه افزود: در رابطه با مساله تحقیق و پژوهش های پزشکی باید از حد نگارش مقاله بالاتر رفته و مقالات تدوین شده  به مرحله کاربردی شدن هدایت گردد.
وی اضافه کرد: به دلیل پیشرفتهای اخیر در رابطه با پزشکی، هر سال بر تعداد بیماران خارجی که به مراکز درمانی قم مراجعه می کند افزوده می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:‌ با برنامه ریزیهای انجام شده در چند سال آینده قم به یکی از مراکز اصلی توریست درمانی کشور تبدیل خواهد شد. درحال حاضر در رابطه با مساله برگزاری دوره های آموزشی کشورهای عراق و افغانستان از دانشگاه علوم پزشکی قم درخواست کمک کرده اند.

وی گفت: درقم بیش از سه هزار و ۷۰۰ تن عضو سازمان نظام پزشکی هستند.

دراین آیین با اهدای لوح تقدیر از جمعی از پزشکان نمونه استان تجلیل به عمل آمد.
همچنین در این آیین از جمعی از پزشکان استان که در مسابقات ورزشی تیراندازی، دارت، تنیس روی میز و شطرنج،حائز رتبه های برتر شده بودند نیز تقدیر شد.
اول شهریور سالروز تولد ابن سینا پزشک حاذق قرن چهارم هجری قمری ایران می باشد که به عنوان روز پزشک در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

https://qomefori.ir/vdcd.j0f2yt059a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما