تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : 1773
امام‌جمعه سلفچگان گفت : این زیبنده نیست که یک شهردار در قم حقوق و مزایایش بیست برابر یک کارگر باشد یا یک عضو شورای شهر چند یا چندین برابر یک کارگر حقوق داشته باشد.پس روحیه جهادی و انقلابی کجا رفته؟
انتقاد صریح امام جمعه سلفچگان از حقوق بالای شهردار قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلفچگان با اشاره به دهه ولایت و عید غدیر خم اظهار داشت: ولایت در یک جمله همان اطاعت است.اطاعتی که در قرآن بارها بر آن تأکید شده است.

وی ادامه داد: دستور پیامبران بعد از تقوا و یاد خداوند اطاعت از خودشان بوده است درواقع ولایت یعنی اطاعت محض از ولی خدا که درروی زمین قرار دارد.

حجت‌الاسلام کتابچی بابیان این‌که ما به وظیفه خودمان در مورد غدیر عمل نکردیم، ابراز داشت: چند تا از پدران غدیر را فهمیدند و برای فرزندانشان گفتند؟کم گذاشتیم!همه کم گذاشتیم!شاید علمای ما هم باید بیش از این می‌گفتند!اهل منبر ما باید بیشتر تبلیغ غدیر را می‌کردند!چرا برای غدیر خرج نکردیم؟

وی افزود: عاشورا نتیجه فراموشی غدیر بود به همین منظور ما باید غدیر را جهانی کنیم همان‌طوری که عاشورا و اربعین را جهانی کردیم.

حجت‌الاسلام کتابچی بابیان این‌که تمامی دستگاه‌ها و اشخاص باید به این مهم توجه کنند، ابراز داشت:  اگر غدیر را جهانی کرده و ولایت را تبیین کردیم، قطعاً جامعه ما ولایی شده و  امام زمان(عج) ظهور خواهد کرد.

وی بابیان این‌که  ولایت به معنی تبعیت محض از ولی زمان است، تصریح کرد: ولی مطلق زمان ما وجود مقدس امام زمان است اما در زمان غیبت کبری زمام امور به نیابت از امام زمان به دست ولی‌فقیه است.

امام‌جمعه سلفچگان افزود: کسی که اطاعت محض از ولی‌فقیه داشته باشد و از روی اعتقاد و باور به ولی‌فقیه نگاه کند و جایگاه ولایت‌فقیه را یک جایگاه اعتقادی و معنوی بداند و ببیند، قطعاً پایبند به ولایت امام زمان خواهد بود چراکه نتیجه عمل به غدیر ولایت‌فقیه در زمان غیبت کبری خواهد بود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود به پیام مقام معظم رهبری به گروه‌های جهادی اشاره کرد و بیان داشت: پیام ایشان موجی از شور و علاقه بیشتر را در وجود این عزیزان ایجاد کرد و هم به رونق کار جهادی در کشور افزود.

حجت‌الاسلام کتابچی ادامه داد: وقتی جوانانی که مسئولیت ندارند برای خدمت‌رسانی به مردم  این‌گونه تلاش می‌کنند پس مسئولین هم حداقل نه تمام‌وقتشان را اما باید گوشه‌ای از وقتشان را برای کار جهادی اختصاص دهند.

وی افزود: کسانی که مقام ، مسئولیت و احترامشان را از مردم‌دارند چرا نباید کمی هم خالصانه و بدون حقوق برای مردم کار کنند.این زیبنده نیست که یک شهردار در قم حقوق و مزایایش بیست برابر یک کارگر باشد یا یک عضو شورای شهر چند یا چندین برابر یک کارگر حقوق داشته باشد.پس روحیه جهادی و انقلابی کجا رفته؟

حجت‌الاسلام کتابچی تأکید کرد: مردم اگر ببینند مسئولین جهادی و بدون توقع کار می‌کنند به انقلاب امیدوارتر می‌شوند اما اگر ببینند در اداره‌ای چند نفر کارشان بر زمین‌مانده اما رئیس یا کارمند حاضر نیستند برای حل مشکل آن‌ها چند دقیقه بیشتر در اداره بمانند نسبت به مسئولین کم اعتماد می‌شوند باید روحیه کار جهادی را بالا ببریم و به نظر می‌رسد این کار باید از وزرا ، نمایندگان و امثال این‌ها شروع شود.

وی معامله قرن را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: مکر دشمنان معامله قرن است اما به مدد الهی همین زمینه نابودی خودشان است و به حول و قوه الهی استکبار و صهیونیزم در برابر همت و ایمان جبهه مقاومت محکوم‌به شکست و تباهی خواهند بود.

امام‌جمعه سلفچگان بیان داشت: اگر ما در مسیر حق با اعتماد به خدا حرکت کنیم قطعاً پیروز خواهیم بود همان‌گونه که در جریان توقیف نفت‌کش ایرانی توسط روباه پیر با مقاومت و شجاعت سپاه پاسداران و مواضع محکم دولت و همه مسئولین در توقیف نفت‌کش انگلیس ایستادیم و قدرت برترمان را به دشمنان ثابت کردیم و بالاخره دیروز نفت‌کش کشورمان آزاد شد باید در تمامی کارها به همین شکل پیش برویم که این مسیر پیروزی مؤمنان به خدا و پیامبرانش است.

https://qomefori.ir/vdcj.aevfuqeatsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما