تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : 1765
مدیرکل بیمه تامین اجتماعی قم گفت: بیش از ۲ هزار تَن از بانوان این استان تحت پوشش بیمه زنان خانه دار قرار گرفته اند و از خدمات درمانی و بازنشستگی بهره مند می شوند.
۲ هزار نفر از بانوان قم تحت پوشش بیمه زنان خانه دار هستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، علی اصغر دادخواه افزود: بیمه زنان خانه دار در قالب بیمه مشاغل آزاد است و متقاضیان می توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی، درخواست بیمه زنان خانه دار نمایند.

وی اضافه کرد: زنان خانه دار با حداقل ۱۵ و حداکثر ۴۵ سال سن می توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند و این بیمه با سه درصد ۱۲، ۱۴ و ۱۸ به متقاضیان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه ۱۸ درصد بیمه از کارافتادگی نیز دارد، خاطرنشان کرد: زنان خانه دار در صورت درخواست دفترچه درمان نیز می توانند با پرداخت مبلغی اضافه از خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

به گفته دادخواه، همه مزایای بیمه کارگری به غیر از غرامت دستمزد در بیمه زنان خانه دار ارائه می شود و به نسبت تعداد سال های پرداخت حق بیمه، می توانند در سال های بازنشستگی حقوق دریافت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: اگر خانمی تحت تکفل همسرش باشد، پس از فوت همسر می تواند همزمان حقوق خود و همسر خود را دریافت نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تاکنون سه تَن از خبرنگاران استان قم با ۲۰ سال سابقه کار بازنشسته شده اند.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی قم افزود: هر خبرنگار باید به صورت ماهیانه ۲۰ خبر تولیدی داشته باشد تا از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیمه شود و مشمول بیمه سخت و زیان آور و بازنشستگی با ۲۰ سال سابقه قرار گیرد.

۷۶۸ هزار و ۲۰۲ تَن معادل ۵۹ درصد جمعیت استان قم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد، ۲۳۲ هزار و ۷۲۶ تَن بیمه شده اصلی از جمله ۴۰ هزار بیمه طلاب و روحانیون، ۱۵ هزار کارگران ساختمانی و ۶ هزار بیمه قالیبافان هستند.

در استان قم ۳۸ هزار و ۹۲۰ تَن مستمری دریافت می کنند که با افراد تحت تکفل این جمعیت ۸۸ هزار و ۵۱۲ تَن معادل هفت درصد جمعیت قم می باشد.

بیمه تامین اجتماعی قم دارای چهار شعبه مادر، ۲ شعبه اقماری و پنج کارگزاری است.

https://qomefori.ir/vdca.in6k49n0m5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما