تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب : 1763
مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان قم با بیان اینکه ایجاد پایانه بار در استان جزو خواسته‌های رانندگان است گفت: به دنبال کلنگ زنی این پایانه در هفته دولت هستیم.
کلنگ زنی پایانه بار استان قم در هفته دولت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، ابوالفضل جمالی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به وضعیت تصادف‌های استان قم اظهار کرد: تصادف‌های استان در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر بوده و شاهد تلفات کمتری در این تصادفات در محورهای ستان قم است , عامل 70 درصد از تصادفات جرحی در استان قم عامل انسانی است.

وی ادامه داد: جاده‌های استان قم جاده‌های ایمنی هستند و در آینده هم ایمنی این جاده‌ها افزایش پیدا می‌کند، تصادفات جاده‌های استان قم مورد بررسی قرار می‌گیرند تا شاهد کاهش این تصادفات باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان قم افزود: ایجاد پایانه بار در استان جزو خواسته‌های رانندگان است و در این راستا 37 هکتار زمین به یک شرکت مربوطه تحویل داده شد , به دنبال کلنگ زنی آن در هفته دولت هستیم. این شرکت متعهد شده است که پایانه موقت را تا یک سال، فاز  نخست پایانه را تا دو سال و کل پایانه را تا سه سال تکمیل کند.

جمالی افزایش تعداد زائران اربعین را پیش بینی مدیران کشور دانست و تصریح کرد: اگر تمام ظرفیت ناوگان اتوبوسی برای انتقال زائران به کار گرفته شود، باز هم مشکل پیش می‌آید و در این راستا برنامه ریزی ایجاد سه منطقه برای انتقال زائرین اربعین از مرز مهران در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه طول راه های استان 1809 کیلومتر است، گفت: پنج سال پیش با همکاری پلیس و اداره راه و شهرسازی و تحلیل تصادفات در مجموع 66 نقطه حادثه ساز در محورهای مواصلاتی استان شناسایی شد که در سال 1396، 23 نقطه رفع شد و در سال جاری به دنبال ارتقای ایمنی در 10 نقطه دیگر هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان قم افزود: پردتردد ترین محورهای استان قم به ترتیب آزادراه قم-تهران، کمربندی اراک-قم و آزادراه تهران-قم است.

جمالی با اشاره به اقدامات فرهنگی برای کاهش تصادفات استان قم اظهار کرد: در چند سال پیش 30 درصد از تصادفات استان در روستاها و جاده‌های روستایی بود که با اقدامات فرهنگی و آموزشی، کاهش چشمگیری در تلفات در محورهای روستایی شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در ناوگان عمومی در استان قم در دو سال گذشته تلفاتی را در میان مسافران نداشتیم، دلیل این مساله کنترل شدید بر ناوگان عمومی است، علاوه بر نظارت بر پایانه‌ها، بر اتوبوس‌های عبوری از سایر استان‌ها در جاده‌های قم نظارت صورت می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان قم افزود: احداث پاسگاه‌ها و قرارگاه پلیس راه در محورهای استان بر عهده این اداره کل است و یکی از بهترین قرارگاه‌های پلیس راه در کشور با اعتبار چهار میلیارد تومان در سال جاری در استان قم به بهره برداری خواهد رسید.

جمالی وظیفه اداره کل راهداری را نگهداری از راه‌های استان قم دانست و تصریح کرد: اداره راه و شهرسازی وظیفه احداث راه‌ها را دارد اما در سال  جاری وظیفه احداث راه‌های روستایی نیز به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: افزایش خدمات در محورهای استان قم منجر به افزایش سرعت خودروها در محورها شده است و این مساله افزایش تصادفات و تلفات را به دنبال دارد.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان قم خاطرنشان کرد: عملیات بازیافت آسفالت سرد در 9 کیلومتر از محور راهجرد به سلفچگان در حال اجرا است، اجرای این پروژه به دلیل ضعیف بودن زیرساخت در آن محور در دستور کار قرار گرفته است.

https://qomefori.ir/vdci.qazct1aypbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما