تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : 1756
فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای خبر داد و گفت: متهم با پوشش اخذ وام بانکی مبالغ هنگفتی را از سوژه‌های موردنظر سرقت می‌کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت احدی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری با شگرد اخذ وام، بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم با خودروهای گران‌قیمت و جعل عناوین مدیرعامل شرکت و قاضی اقدام به شناسایی سوژه‌های خود که غالباً بانوان است، کرده و پس از آشنایی مقدماتی در پوشش اخذ وام بانکی، مبالغی از آنان برای افتتاح حساب دریافت و سپس متواری می‌شود.

آقاخانی ادامه داد: با توسعه فعالیت‌های پلیسی متهم به هویت «علیرضا مشهدی غلام» دارای 9 فقره سابقه کیفری شناسایی و طی نیابت قضائی در پایتخت پس از تعقیب و مراقبت دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان افزود: متهم در بازجویی به‌عمل‌ آمده به بزه انتسابی اعتراف کرد و تاکنون نیز 13 نفر شاکی با مصادیق کلاهبرداری، سرقت و اعمال منافی عفت از استان‌های مختلف به ارزش تقریبی 15 میلیارد ریال کلاهبرداری شناسایی شده‌اند.

وی عنوان کرد: با توجه به دستور قضائی مبنی بر انتشار تصویر بدون پوشش متهمان و با عنایت به اینکه کلاهبرداری با این شگرد همچنان در سایر استان‌ها متصور است، مالباختگان می‌توانند برای شکایت به پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم مراجعه کنند.

آقاخانی به همشهریان به ویژه بانوان توصیه کرد: شهروندان خصوصاً بانوان، توجه داشته باشند که برای اخذ وام و تسهیلات باید صرفاً به بانک‌ها مراجعه کنند و اشخاصی که به‌ظاهر دارای تمکن مالی و از روابط عمومی بالایی برخوردار هستند به‌هیچ‌ عنوان قابل‌اعتماد نبوده چرا که امکان خسارات مادی و معنوی جبران‌ناپذیری متصور است.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: سرانجام متهم به همراه پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

https://qomefori.ir/vdca.mn6k49n0i5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما