تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : 1744
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: بهره برداری کامل از محور ۳۵ کیلومتری قم- جعفریه که احداث آن در سال ۹۱ آغاز شد، ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
۳۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل محور قم- جعفریه اعتبار نیاز است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، عباس فراهانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: محور قم- جعفریه به طول ۳۵ کیلومتر است که احداث قطعه نخست آن به طول ۱۴ کیلومتر به جز تقاطع قلعه سنگی سال ۹۴ به اتمام رسید.

وی اضافه کرد: این تقاطع به طول ۱.۵ کیلومتر به علت مشکلات اعتباری و توان ضعیف مالی پیمانکار طرح به اتمام نرسیده و امیدواریم با پیگیری های انجام شده تا ۲ ماه آینده تکمیل شود.

وی ادامه داد: این قطعه نیازمند حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار است تا به صورت کامل به بهره برداری برسد.

فراهانی با اشاره به این که قطعه دوم و سوم محور قم- جعفریه به طول ۱۵ کیلومتر است که سال ۹۶ تکمیل شده است، خاطرنشان کرد: قطعه چهارم این محور نیز به طول چهار کیلومتر از جعفریه تا آزادراه ساوه- سلفچگان، نیمه تمام و نیازمند حدود ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گفته وی، تاکنون ۲۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای این امر تخصیص داده شده است و باقیمانده باید از ردیف بودجه های دیگر تامین تا در سه ماه آینده تکمیل شود.

وی بیان کرد: پل طغرود نزدیک شهر جعفریه نیز توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال احداث است و بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون اداره کل راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر ایمنی مسیر محور قم- جعفریه به جز تقاطع قلعه سنگی به طول ۱.۵ کیلومتر رضایتبخش است و بیشتر تصادفات در همین قطعه ۱.۵ کیلومتری به دلیل ۲ طرفه شدن محور رخ می دهد.

وی با بیان یان که محور قم- جعفریه در گذشته بیشترین تصادفات را در سطح استان داشت، اضافه کرد: بر اساس آمار اداره کل پزشکی قانونی حوادث رانندگی در این محور کاهش چشمگیری داشته، به طوری که در سال ۹۵، ۲۷ تَن، سال ۹۶، ۱۷ تَن و سال ۹۷ نیز ۹ تَن در این محور جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: وجود مجتمع های دامی، ظرفیت صنعتی و اقتصادی منطقه، رفت و آمد قشرهای مختلف به ویژه دانشجویان به دانشگاه های شهرهای اطراف، ضرورت احداث و تکمیل این محور را پر اهمیت تر نموده و  مسئولان مربوطه درخواست داریم اعتبار ویژه ای برای محور قم- جعفریه در نظر بگیرند.

فراهانی افزود: با توجه به بهره برداری از آزادراه حرم تا حرم (قطعه قم - گرمسار) و افزایش حجم ترافیک عبوری استان های غربی و شمال غربی به قم، راه اندازی محور قم - جعفریه موجب کاهش حوادث جاده ای و هزینه های مربوط به استهلاک و سوخت و صرفه جویی در زمان شده است و طول این محور در مقایسه با مسیر ساوه - سلفچگان - قم، ۲۰ کیلومتر نزدیک تر است.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

۳۵۰ کیلومتر آزادراه، ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در استان قم وجود دارد.

https://qomefori.ir/vdch.knzt23nqkftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما