تاریخ انتشار :جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : 1723
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مسجد بهترین مکان برای ارتباط با جوانان است.
 مسجد بهترین مکان برای ارتباط با جوانان است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب رضا ارزانی در چهارمین همایش سیدالعابدین (ع) که در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: انس با اهل‌بیت (ع) و قرآن ماندگار و همیشگی است و موجب سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

وی ادامه داد: نفت، گاز و سرمایه‌های داخل به اتمام می‌رسد ولی انس به قرآن و اهل‌بیت هیچ‌گاه تمام نمی‌شود و همیشگی است.

دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بابیان این‌که اصلی‌ترین سرمایه انقلاب اسلامی، نسل جوان هستند، بیان داشت: ارتباط و هماهنگی با نسل جوان در مساجد بسیار مهم است و این وظیفه بر عهده‌ای طلاب و روحانیون است.

وی ادامه داد: بهترین مکان و فضا برای ارتباط با جوانان مساجد هستند و درواقع از این مکان‌های مقدس است که می‌توان جامعه را هدایت کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ارزانی تأکید کرد: اگر بچه‌های این سرزمین مسجدی شوند جامعه موفقی خواهیم داشت و این افتخاری است که فرزندانمان اهل مسجد باشند.

وی دوری از جناح‌بازی در مساجد را مهم و ضروری دانست و بیان داشت: همه ما سرباز ولایت هستیم و نباید کسی در مسجد از حزب، جناح و گروه خاصی دفاع کند چون پرچم برای خداست و نباید کار حزبی انجام شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: در پژوهش‌های انجام‌شده یکی از علت‌های اصلی این‌که برخی از افراد به مساجد نمی‌روند این است که معتقدند در مساجد تبلیغات سیاسی و جناحی می‌شود.

وی به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور در انتخابات وظیفه ملی است اما نباید مساجد را وارد بازی‌های سیاسی کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ارزانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت تبلیغ اشاره کرد و بیان داشت: 4 شیوه ابلاغ و اقناع و سبک و سیره سازی از شیوه‌های تبلیغ است که باید موردتوجه طلاب و مبلغین باشد.

وی ادامه داد: موضوع سبک و سیره سازی بسیار مهم است و رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کردند و جوانان باید برای یک‌بار هم که شده بیانیه گام دوم را مطالعه کنند.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به وضعیت حجاب در کشور اشاره کرد و گفت: اقناع کردن یکی از شیوه‌ها برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است و شیوه‌ای که تأثیرگذار است و رهبری برای آن تأکید کردند سبک‌سازی است.

https://qomefori.ir/vdce.w8zbjh8fx9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما