تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 1721
استاندار قم، حضور ورزشکاران در میادین ورزشی را ادامه‌ دهنده دیپلماسی عمومی کشور دانست و گفت: قهرمانان ورزشی سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی هستند و افتخارآفرینان ورزش قم با توجه به جایگاه استان در کشور در این زمینه نقش بسیار چشم‌گیری دارند.
ورزشکاران سفیران فرهنگی ایران در میدان‌های بین‌المللی هستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، بهرام سرمست، عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از افتخارآفرینان استان در مسابقات ورزشی سال ۱۳۹۷ در سالن همایش‌های شرکت اب و فاضلاب قم، با اشاره به افتخارآفرینان عرصه‌های مختلف کشور افزود: ایثارگران جهاد و شهادت، افتخارآفرینان عرصه علم و فاتحان قله‌های فناوری، فعالان عرصه جنگ اقتصادی و کارآفرینان و قهرمانان میادین ورزشی و پهلوانان ازجمله افتخارآفرینان ملت ایران هستند.

استاندار قم بابیان اینکه برای پیشرفت و آبادانی هر کشور علاوه بر منابع اقتصادی، سرمایه‌های انسانی نقش مهمی دارند، گفت: امروزه تنها منابع اقتصادی و مادی نیست که یک کشور را به قله‌های پیروزی می‌رساند بلکه سرمایه‌های انسانی، افتخارهای کسب‌شده توسط قهرمانان ازجمله قهرمانان ورزشی به‌عنوان الگویی برای نسل جدید و در رقابت میان کشورهای مختلف است.

سرمست، حضور قهرمانان جهاد و شهادت در عرصه‌های ورزشی را اتفاقی مبارک و افتخارآفرین دانست وافزود: تجلیل از قهرمانان ورزشکار، تجلیل از سرمایه‌های اجتماعی هر استان است که این موضوع در قم مورد تاکید و توجه قرار دارد.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در ورزش علاوه بر ایجاد نشاط و شادی در جامعه، شکوفایی استعدادها، بالندگی جامعه و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد.

استاندار قم، تکریم از پیشکسوتان، داوران، مربیان و ورزشکاران عرصه ورزش را بسیار مهم دانست و گفت: خانواده‌های قهرمانان ورزشکار نقش مهمی در افتخارات قهرمانان ورزشی دارند، چراکه اگر حمایت خانواده‌ها و خانواده بزرگ استان از ورزشکاران نباشند، این افتخارات به دست نمی‌آید.

سرمست، با تاکید بر ضرورت گسترش فضاها ورزشی گفت: خیرین استان در توسعه زیرساخت‌های ورزشی قم سهم مهمی دارند که باید با حمایت آن‌ها و همچنین نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی با استفاده از ظرفیت‌های موجود، تلاش بیشتری برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان صورت گیرد.

وی اظهار داشت: ورزشکاران الگوهای نسل جدید برای بالندگی در مسیر توسعه و پیشرفت هستند و باید مسئولان نیز در حمایت از بالندگی و شکوفایی و افتخارآفرینی این ورزشکاران نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.

ورزشکارانی که در سال ۱۳۹۷ با درخشش در مسابقات کشوری و انتخابی به عضویت تیم‌های ملی ایران در مسابقات بین‌المللی، آسیایی و جهانی درآمده و به مدال‌ دست‌یافته بودند امروز مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این آیین از قهرمانان رشته‌های کشتی فرنگی، والیبال نشسته، کاراته، فوتبال هفت نفره جانبازان و معلولین، بسکتبال با ویلچر، پاراتکواندو، فوتبال و فوتسال ناشنوایان، فوتسال، رزمی، تنیس روی‌میز و کوهنوردی تجلیل و قدردانی شد.

تجلیل از ۱۴ داور قمی که به نمایندگی از داوران استان قم در رشته‌های کاراته، والیبال، تنیس روی‌میز، بدمینتون، سه‌گانه، بوکس، کشتی، شطرنج، دوومیدانی و کبدی در میادین برون‌مرزی قضاوت کرده‌اند نیز بخشی دیگر از این آیین بود.

همچنین از هفت تن از مربیان ورزش قم که در مسابقات آسیایی و جهانی سال گذشته مربیگری تیم‌های ملی ایران را برعهده داشتند، تجلیل شد، ضمن اینکه سه تن از پیشکسوتان ورزش قم که در سال‌های دور برای ورزش این استان در میدان‌های برون‌مرزی افتخارآفرینی کرده‌ بودند مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین در این آیین از خانواده ۲ تن از شهدای مدافع حرم تجلیل شد.

https://qomefori.ir/vdcc.iqsa2bqmsla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما