تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب : 1709
دیدار دبیر هیئت علمدار کربلا قم با فرمانده انتظامی استان قم + تصاویر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، دبیر هیئت علمدار کربلا قم و هیئت همراه با جناب آقای سردار آقاخانی، فرمانده انتظامی استان قم، سرگرد حاجی زاده معاون اجتماعی و سخنگوی فرماندهی نیروی انتظامی قم و آقای علی حسن قیصری، رئیس پلیس راهور فرماندهی استان قم در تاریخ 31/4/98 دیدار کردند. چکیده ای از سخنان دبیر هیئت علمدار کربلا قم، در حضور جناب آقای سردار و دیگر مسئولان حاضر در این نشست صمیمی را در ادامه مطالعه می فرمایید:

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرموده اند: مهاجرین را تکریم کنید. من به شخصه نمونه این تکریم را، در تشییع جنازه آیت الله محقق کابلی و همچنین در مراسم چهلمین روز درگذشت ایشان، مشاهده کردم. و البته این تکریم، در مراسم ختم مرحوم، که توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و با حضور حضرات آیات و مسئولین برگزار شد، پررنگ تر دیده شد. تمام همکاران زحمت کش شما عزیزان، سنگ تمام گذاشتند. ما مهاجرین و البته تمام مردم، امنیت و آسایش خود را وابسته و مدیون به نیروی زحمت کش انتظامی می دانیم. عزیزانی که بی هیچ چشم داشتی شبانه روز در جهت آسایش ما، وقت می گذرانند. و البته دشمن این گونه صمیمیت و نزدیکی را بین نیروی انتظامی و مردم نمی خواهد ببیند. هر چه صمیمت بیشترو ارتباطات محکم تر شود، دشمن نیز مایوس تر خواهد شد. امروزه دشمن مشترک ما، از راه های مختلف، فرهنگ و ارتباط بین دو کشور افغانستان و ایران را، هدف قرار داده و سعی در از بین بردن این صمیمت دارد. مجمع فرهنگی علمدار کربلا، همواره در راه مستحکم کردن ارتباطات بین دو کشور ایران و افغانستان قدم برداشته، و افتخار دارد که این مسیر را، با همراهی و همکاری مسئولین دلسوز دو کشور طی می کند. جا دارد همینجا از همکاری های بی دریغ برادر عزیزم جناب آقای سردار کاظم مجتبایی فرماندهی سابق نیروی انتظامی استان قم و دفتر دار محترم ایشان جناب آقای برنج زاده نیز تشکر و تقدیر کنم.

در ادامه، دبیر هیئت علمدار کربلا قم، محمد عبادی، درباره برخی از مشکلات مهاجرین از جمله مشکل آمار تصادفات و عدم داشتن اطلاعات کافی برای جلوگیری از آن صحبت کرد. و درباره این مشکل طرحی با نام مبلغین ترافیک را مطرح کرد. که دیروز، با جناب آقای سرهنگ حمید عرب لاریمی سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قم نیز درمیان گذاشته شده بود و ایشان از این طرح استقبال کردند.  البته در این نشست درباره حل مشکل زائران برای رفتن به مشهد نیز، صحبت شد.

سردار آقاخانی: ما هر گونه همکاری را نسبت به آموزش موتورسواران افغانستانی داریم. چون خیلی بد موتور سوار می شوند و این موضوع، به خودشان آسیب می زند. باید در کم کردن آمار تصادفات دلخراش، تلاش کرد و این تلاش با چیزی جز آموزش به ثمر نخواهد نشست. به امید خدا، با همکاری مجمع فرهنگی علمدار کربلا قم، کلاس های آموزشی دایر خواهد شد.

جناب آقای علی حسن قیصری؛ رئیس پلیس راهور فرماندهی استان قم نیز، در جلسه امروز، از طرح مبلغین ترافیک، اسقبال کرده و اعلام آمادگی کردند. گزیده ای از سخنان سرگرد حاجی زاده معاون اجتماعی و سخنگوی فرماندهی نیروی انتظامی قم را در ادامه می خوانید:

سعی در این داریم که در همه جا، با تمام افراد، رفتاری به دور از تبعیض، و خدماتی مانند بقیه به آن ها ارائه شود. کار ما، محدود به ملیت و مرزبندی نیست، و بحث ما، کرامت و ارزش انسانی است. میزبانی برادران افغانستانی نیز نمونه برجسته ای از این طرز تفکر است. حضور مسئولین در مراسمات و جلسات فرهنگی، باعث اجرای هرچه بهتر قانون و همبستگی است. و خوشبختانه مردم هم با این مسئله همگرا هستند. و دشمن همواره سعی در از بین بردن این همگرایی، و ایجاد بدبینی و دشمنی بین دارد. انتظار می رود که این عزیزان نیز با ما همکاری کرده و قانونی وارد شوند. ما اشتراکات فرهنگی بسیار و عمیقی با هم داریم . اوقات فراغت بهترین زمان برای آموزش قوانینی است که برای آسایش و آرامش بیشتر، باید آن را رعایت کرد تا همگی بتوانیم با همکاری هم، محیطی امن تر و آرام تر داشته باشیم. به طور مثال، با فراگیری قوانین مرتبط به موتور سواری، و ایجاد یک فرهنگ درست بین مردم، دیگر شاهد صحنه های دلخراشی مانند تصادفات نیستیم. از شما تقاضا داریم که منعکس کنید که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هر گونه همکاری را نسبت به برادران افغانستانی دارد، و ما موظفیم که با کرامت انسانی با این دوستان رفتار‌کنیم.

 عبادی: برخی از اتباع افغانستانی قصد زیارت امام رضا علیه السلام را دارند. عده‌ای شماره مدرکی از اداره اتباع دارند که نمی‌توانند بروند، و با این مدرک (سرشماری) قادر به رفتن به زیارت امام رضا علیه السلام نیستند. از شما می‌خواهیم نسبت به این مورد با همکارانتان مساعدت لازم را مبذول بفرمایید.

سرهنگ حاجی زاده: بشریت از سفره امام رضا علیه السلام استفاده می‌کند و محدودیتی برای آن وجود ندارد. ما تلاش می‌کنیم آنچه بر عهده نیروی انتظامی است،  انجام ‌شود. من متاثر شدم از اینکه خیلی از اتباع افغانستانی نمی‌توانند به زیارت امام رضا علیه السلام برود. ما جلسات و رایزنی های خودمان را انجام می دهیم که موانع را رفع کنیم. ما مهماندوست هستیم و ان شاء الله به برکت سفره حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان خادم ارائه خدمات بدهیم. ما هم بستگی به همدیگر داریم.

 مداح حسینی نژادنیز اعلام آمادگی کرد. و گفت: در صورت دادن مجوز، ما همکاری کرده و این عزیزان را به صورت کاروان به مشهد خواهیم برد.

https://qomefori.ir/vdci.uazct1ay3bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما