تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 1682
مدیرکل اوقاف استان قم گفت: روحیه مقاومت و ساز‌ش‌ناپذیری ملت ایران در مقابل دنیای استکبار و اردوگاه ستم، ثمره پیروی از تشیع و محبت قلبی به ائمه اطهار علیهم السلام و امامزادگان است.
سازش‌ناپذیری ملت ایران در مقابل استکبار نتیجه محبت قلبی به اهل بیت علیهم السلام است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،  حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در همایش گرامیداشت امامزاده جعفر شهید علیه السلام که در بقعه متبرکه این امامزاده برگزار شد اظهار کرد: دهه کرامت با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها شروع می‌شود و با میلاد امام رضا علیه السلام به پایان می‌رسد در این بین پنجم ذیقعده نیز روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده است.

وی افزود: امیدواریم همینگونه که در دنیا با محبت اهل بیت عصمت و طهارت مخصوصات فرزندان موسی بن جعفر علیه السلام عزت یافته‌ایم، در آخرت نیز با شفاعت این بزرگواران و زندگی در جوار نورانی آنها، به عزت ابدی دست یابیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه امامزادگان ملجأ و پناهگاه شیعیان در طول تاریخ بوده‌اند گفت: اراده الهی بر این قرار گرفته که مردم ایران زمین با سایر ملت‌ها متفاوت باشند، درست از همان زمانی که ایرانیان راه خود را پیدا کردند و با ورود اسلام به کشورشان، خط مستقیم اسلام ناب را برگزیدند یعنی به گرایش تشیع گرویدند و به اندیشه‌های نورانی اهل بیت عصمت و طهارت رو آوردند.

وی ادامه داد: حدود یک و نیم میلیارد نفر مسلمان بر روی کره زمین زندگی می‌کنند ولی در این بین تنها شیعیان هستند که طعم واقعی اسلام و قرآن را چشیده‌اند و در متن زندگی خود از حقیقت ناب بهره‌مند هستند.

اسکندری با بیان اینکه در عبادت و زندگی شخصی و نیز در زندگی خانوادگی و اجتماعی، اگر پیرو اهل بیت علیهم السلام نباشیم تنها اسم اسلام را یدک می‌کشیم ولی طعم و حقیقت اصلی آن را در نمی‌یابیم گفت: دوری از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت موجب این محرومیت می‌شود ولی خداوند اراده فرموده و لطف خویش را نصیب ملت ایران کرده که طعم شیرین اسلام را از شجره طیبه امامت و ولایت بچشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: در طول تاریخ اسلام تلاش زیادی صورت گرفته که اسلام ناب شیعی را با این ویژگی‌ها و لذت از واقعیت وجودی دین، به دست ملت‌‌ها نرسید ولی ملت ایران از همان ابتدای امر مشمول لطف الهی شدند تا با علی علیه السلام و اولاد او آشنا شوند.

وی ادامه داد: دشمنان هرچقدر تلاش کردند تا تشیع را نابود کنند کمتر نتیجه گرفتند، ائمه اطهار علیهم السلام را با ترفندهای مختلف به حاشیه راندند ولی اراده الهی بر این بود که خط مستقیم اسلام ناب باقی بماند.

اسکندری با اشاره به مصائب موسی بن جعفر علیه السلام امام هفتم شیعیان خاطرنشان کرد: ایشان به شدت زیر فشار بودند و سال‌ها در زندان بسر بردند و گاه در محاصره بودند تا مردم با حضرت ارتباطی نداشته باشند ولی امامزادگان واجب التعظیم فراوانی از این سرچشمه نورانی به یادگار ماندند تا فرهنگ تشیع را نشر دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: دشمن تلاش کرد نور رضوی را خاموش کند و امام رضا علیه السلام را به تبعید اجباری ببرد ولی خداوند نخواست این تلألو نور خاموش شود ولی برادران و خواهران ایشان یکی پس از دیگری و به عشق علی بن موسی رضا به سمت ایران حرکت کردند و در بعضی مناطق هم با حضور لشکریان مأمون به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه امروز هر جا حرمی بر روی زمین قرار دارد پناهگاه شیعیان و آزادی‌خواهان است خاطرنشان کرد: تفاوتی نمی‌کند حرم امام معصومی همچون امام رضا علیه السلام باشد که موجب آبروی ایران اسلامی شده یا بقعه امامزادگان و فرزندان اهل بیت، در هر صورت هر آرامگاه به پایگاهی برای نشر معارف شیعی تبدیل شده‌اند.

اسکندری افزود: از همین حرم‌های مطهر بود که جوانان انقلابی پرورش یافتند و روح اسلام ناب را در خود تقویت کردند و منشأ تحولی بزرگ نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان شدند و در دوران دفاع مقدس نیز با تمام توان از اسلام و ایران محافظت کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه همین ارتباط روحی و قلبی بین مردم ایران با ائمه اطهار علیهم السلام و امامزادگان، فرهنگ ایثار و شهادت تقویت شده است گفت: مقاومت در برابر استکبار جهانی ثمره محبت اهل بیت علیهم السلام هستند و امروز سازش‌ناپذیری در برابر اردوگاه ستم نیز نتیجه این فرهنگ است.

وی ادامه داد: آن چیزی که امروز دنیای استکبار و اردوگاه ستم را به خاک مذلت نشانده، ارتباط روحی و قلبی مردم ایران با ائمه و امامزادگان است.

اسکندی با اشاره به پایداری ملت ایران در بیعت با امام خمینی رحمه الله علیه و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزود: مردم ایران حاضرند عزیزترین داشته‌های خود را در مسیر ولایت‌مداری هزینه کنند و این فرهنگ را از ائمه و امامزادگان آموخته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه حضرت احمد بن موسی علیه السلام از نظر سن و سال از امام رضا علیه السلام بزرگ‌تر بودند گفت: بسیاری گمان می‌کردند بعد از امام هفتم، حضرت شاهچراغ امام بعدی است به همین دلیل برای بیعت با او حاضر شدند، ایشان از آنها بیعت گرفت و سپس به سخنرانی پرداخت و فرمود ای شیعیان مدینه از شما سپاسگذارم اما بدانید من خود در بیعت برادرم علی بن موسی الرضا علیه السلام هستم و شما باید هم اکنون با من به خانه او بیایید و همگی با او بیعت کنیم.

وی ادامه داد: اولین نفری که با امام رضا علیه السلام بیعت کرد، حضرت احمد بن موسی بود و به دنبال ایشان دیگران نیز چنین کاری انجام دادند؛ علی بن موسی الرضا علیه السلام خطبه‌ای قرائت کردند و در حق برادرشان دعا کردند و از او تقدیر به عمل آوردند.

اسکندری با بیان اینکه امروز آرامگاه نورانی حضرت شاهچراغ، سومین حرم مشهور ایران به شمار می‌رود گفت: رهبر معظم انقلاب در سفر به استان فارس فرمودند شیراز سومین حرم شیعیان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: اگر به دنبال عزت دنیا و آخرت هستیم، باید به در خانه علی و فاطمه برویم، عزت و آبروی این جهان و آن دنیا، در گرو ولایت‌پذیری است و باید با الهام از سیره و سنت اهل بیت عصمت و طهارت، پشت سر رهبر عظیم‌الشأن انقلاب، لحظه‌ای تردید نکنیم و بدانیم که این انقلاب به حکومت جهانی مهدی موعود خواهد رسید.

https://qomefori.ir/vdci.vazct1aqrbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما