تاریخ انتشار :جمعه ۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : 1634
امام‌جمعه قم اقتدار و قدرت نظام را مثال‌زدنی دانست و گفت: سرنگونی پهپاد آمریکایی نشان داد فشارها، تهدیدها و تحریم‌ها در ایران نتیجه معکوس می‌دهد.
 سرنگونی پهپاد آمریکایی نشان داد تحریم‌ها در ایران نتیجه معکوس می‌دهد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،  آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، اظهار داشت: وفای به عهد در وجود انسان نهادینه‌شده و در شرع مقدس نیز این مهم واجب است.

وی ادامه داد: اما در مقابل هرگاه مشرکان در خودشان احساس قدرت و قوت کنند تمامی تعهدات خودشان را زیر پا می‌گذارند، اتفاقی که در برجام رخ داد و استکبار جهانی از اجرای آن خودداری کرد.

سعیدی بابیان این‌که نباید فریب مشرکان را بخوریم، بیان داشت: پشت لبخندها و دستکش‌های مخملی مستکبران توطئه و فریبکاری نهفته است که باید کاملاً در برابرشان هوشیار و آماده‌باشیم.

وی دیدار رهبر انقلاب با نخست‌وزیر ژاپن را موردتوجه قرارداد و گفت: ایشان در این دیدار فرمودند صداقت در میان مقامات آمریکایی بسیار کمیاب است که این مهم بارها در دهه‌های اخیر اثبات‌شده است.

امام‌جمعه قم افزود: در سال‌های اخیر ثابت‌شده است که دولتمردان آمریکایی همیشه تلاش داشته و دارند که به شیوه‌های مختلف در مسیر مذاکرات انحراف ایجاد کنند و هیچ‌گاه حاضر به حذف تحریم‌ها نیستند.

وی در ادامه راه‌حل برون‌رفت از مشکلات کنونی کشور را اقتصاد مقاومتی دانست و بیان داشت: تولید ملی در مقطع حساس کنونی باید به‌صورت جدی پیگیری شود و علاوه بر این از تخلفات و واردات بی‌رویه و قاچاق جلوگیری شود.

سعیدی با اشاره به فرارسیدن سالروز ترور آیت‌الله خامنه‌ای بیان کرد: خداوند متعال برای ترویج اسلام و حفظ انقلاب ایشان را از این حادثه خطرناک محافظت فرمود.

وی ادامه داد: اقدام اخیر آمریکا در تحریم رهبر انقلاب نشان داد که این کشور قصد ندارد از شرارت و حماقت خود علیه کشورمان بکاهد.

امام‌جمعه قم تصریح کرد: ترامپ احمق باید این را بداند که امام خامنه‌ای رهبری معنوی میلیون‌ها انسان در سراسر جهان است و این‌گونه اقدامات جز رسوایی برای سران آمریکا چیز دیگری در برندارد.

وی آمریکا را شایسته شعار مرگ بر آمریکا دانست و گفت: کشوری که رئیس‌جمهوری مانند ترامپ دارد لیاقتش همین شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر ترامپ است.

امام‌جمعه قم جنایت‌های منافقان در سال‌های آغازین انقلاب را کورکورانه دانست و ابراز داشت: این هفته سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی به دست منافقین کوردل را در پیش داریم، شهیدی که استوانه‌ای فقه و بصیرت بود.

وی در ادامه سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی را گرامی داشت و بیان داشت: امروز حکمت، درایت، روحیه انقلابی و سیره مدیریتی آیت‌الله بهشتی باید الگوی مدیران ارشد نظام در مقابله با جریان غرب‌گرا باشد.

سعیدی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم به سقوط پهپاد  200 میلیون دلاری آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: نیروهای هوافضای ما درحالی‌که می‌توانستند هواپیمای تجسسی با 38 سرنشین را نیز هدف قرار دهند از این کار خودداری کرده و جلوه‌ای از حقوق بشر اسلامی را هم‌زمان با تاریخ جنایت‌های سیاه آمریکایی به دنیا نشان داد و این اقدام حتی تحسین ترامپ نگون‌بخت را برانگیخت.

وی ادامه داد: سرنگونی این پهپاد نشان‌دهنده عزم، شجاعت، پیروزی اراده ولی‌فقیه بر اراده آمریکای جنایتکار است که در همه عرصه‌ها این پیروزی‌ها رقم خواهد خورد.

امام‌جمعه قم تصریح کرد: سقوط این پهپاد نشان داد فشارها، تهدیدها و تحریم‌ها در ایران نتیجه معکوس می‌دهد و ملت ایران در مسیری استقلالی که در پیش‌گرفته است با تمام توان حرکت خواهد کرد.

وی در پایان ضمن تبریک دهه کرامت عنوان داشت: دهه کرامت دهه ایمان و تقوا است و قطعاً مشابه سال‌های گذشته مردم قم در جهت صیانت معنوی و حفظ ارزش‌های الهی قدم برمی‌دارند.

https://qomefori.ir/vdcf.mdyiw6dvjgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما