تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : 1587
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه:

حضور حماسی مردم باعث شکست معامله قرن است

آیت الله حسینی بوشهری حضور گسترده مردم در صحنه را عامل اصلی شکست معامله قرن دانست.
 حضور حماسی مردم باعث شکست معامله قرن است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، آیت الله حسینی بوشهری شب گذشته در مراسم ضیافت افطاری که با حضور خانواده های شهدای مدافع حرم در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم برگزار شد، گفت: انسان و دنیا شامل سه مرحله تولد، زندگی و مرگ است و مرگ نیز شامل مرگ خوب و بد است.

وی افزود: مرگ خوب نیز دارای قواعد و ضوابطی است که در قرآن و سیره پیامبر و اهل بیت(ع) به آن اشاره شده است؛ از جمله مرگ در روزهای خاص است که قطعا برکاتی برای کسی که از دنیا رفته است نازل می کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با ذکر این مطلب که مرگی است که باعث عاقبت بخیری انسان می شود، از بهترین مرگ ها است بیان کرد: شهادت مهمترین مرگی است که در زندگی انسان رخ می دهد و آرزوی بسیاری از صالحان و اولیاالله است.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: مرگ در جبهه های حق علیه باطل و همچنین کسانی که با فکر صالح و سالم در جبهه حق می جنگد و برای رضای خدا و حفظ مکتب اهل بیت(ع) شهید می شود، مشمول بهترین مرگ شده اند.

وی با ذکر این مطلب که مرگ و زندگی که در راه رضایت اهل بیت(ع) باشد، از بهترین مرگ ها است، عنوان کرد: مرگ در راه رضای خدا و حفظ مکتب اهل بیت(ع) همان سعادت واقعی است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با ذکر این مطلب که خانواده های شهدا، آبرو وعزت اسلام هستند، تصریح کرد: زیرا در فرهنگ دینی ما، اسلام دارای مرز نیست و به قول مقام معظم رهبری شهدای غیر ایرانی سعادت و اجری مضاعف دارند.

وی در ادامه انتخاب های انسان در زندگی اشاره کرد و گفت: برخی انتخاب های انسان از روی ترس و برخی دیگر از روی طمع است؛ به سان کسانی که هم برای غدیر شعر سرودند و هم برای اهل سقیفه؛ البته برخی انتخاب های دیگر نیز بر اساس ملاک قومیت گرایی است.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: بهترین انتخاب در حالت عادی انتخاب آگاهانه و از روی بصیرت و درک درست است، ولی شهدای ما بخاطر انتخاب اهل بیت(ع) که بهترین انتخاب است این مسیر مقدس را انتخاب کردند.

آیت الله حسینی بوشهری با ذکر این مطلب که اهل بیت(ع) ما ملاکی جز رضایت الهی نداشتند، یادآورشد: ارزش و جایگاه شهدای مدافع حرم بسیار بالا است زیرا داعشی را شکست دادند که برای تصرف عراق و سوریه آمده بود و مرحله بعد نیز می خواست به ایران حمله کند.

وی گفت: قطعا همه این جنایات برای حفظ امنیت اسراییل بود، ولی نقشه آنها با شکست مواجه شد؛ امروز هم به دنبال معامله قرن هستند و مردم ما وارد این جریان شدند و این معامله را با حضور حماسی خود در صحنه با شکست مواجه کردند.

https://qomefori.ir/vdcc.4qsa2bqpmla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما