تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : 1517
شورای اسلامی شهر قم با وجود مخالفت فرمانداری قم خواستار اجرای طرح افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،  نود و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم عصر امروز در ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به روز شورا و نقش شوراها در پیشرفت و توسعه کشور، اظهار داشت: تلاش هایی در جهت تضعیف شورا ها، دولتی کردن شهرداری ها و محدود کردن اختیارات شوراها در سطح کشور پیگیری می شود که این موضوع مغایر قانون است.

در ادامه پیام شهردار قم به مناسبت روز شوراها قرائت و پس از آن اعضای شورا به بررسی لوایح و طرح ها پرداختند.

در ابتدا مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مقدس قم لایحه ای اخذ مجوز 10 درصد کاهش عوارض گواهی عدم خلاف بابت پلاک ثبتی 11001 با مالکیت آقای علی وامق را مطرح کرد.

ججت الاسلام آتش زر با اشاره به عدم موافقت کمیته انظباق فرمانداری قم با نظر شورا اظهار داشت: دو نفر از اعضای کمیته انطباق با نظر شورا موافق هستند اما یک نفر از اعضای کمیته اصرار دارند که این تخفیف داده شود.

 عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در خصوص این لایحه اظهار داشت: ماهیت این لایحه تفاوت دارد اما همه در جریان هستند که شورا به میزان یکسان برای همه شهروندان تخفیف هایی را در نظر می گیرند.

در نهایت اعضای شورا با 11 رای موافق این لایحه را رد کردند.

طرح دو فوریتی حذف ضریب 2 در محاسبه عوارض پارکینگ تصویب شد

 در ادامه جلسه طرح دو فوریتی در خصوص حذف ضریب 2 در محاسبه عوارض پارکینگ تبصره ل ماده 20 تعرفه عوارض به رای گذاشته شد که در نهایت به تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

لایحه اخذ مجوز پرداخت کرایه ایاب و ذهاب تعداد 10 دستگاه اتوبوس های زائرین مراسم اربعین حسینی(ع) نیز در جلسه طرح شد که با 12 رای موافق تصویب شد.

مردم استقبال خوبی از مینی بوس های شهری نکردند

لایحه ای دیگری که در جلسه شورای اسلامی شهر قم قرائت شد، لایحه اخذ مجوز آزادسازی اسناد مالکیت تعداد 30 دستگاه مینی بوس ایسوزو بود که مورد بررسی موافقان و مخالفان قرار گرفت.

روح الله امراللهی رئیس کمیسون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در خصوص این لایحه اظهار داشت:  دستگاه های مینی بوس نتوانست در شهر قم مورد بهره برداری مناسب قرار بگیرد در واقع مردم استقبال خوبی از این دستگاه ها نداشتند و در کمیسیون عمران تصمیم به آزادسازی 30 دستگاه مینی بوس ایسوزو گرفته شد.

این لایحه نیز با 11 رای مورد تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قم قرار گرفت.

در ادامه ای جلسه ای امروز نامه ای فرمانداری درباره ای مصوبه شورا در خصوص نرخ کرایه انواع خودروهای حمل و نقل عمومی قرائت شد.

در نهایت اعضای شورا با اصرار به طرح خود نظر هیات تطبیق در ارتباط با مصوبه شماره 523 مورخ 27/1/98 موضوع نرخ کرایه انواع خودروهای فعال در حوزه حمل و نقل و بار درون شهری را رد کردند.

خانه بازی های کودک باید مجوز بگیرند

حسن مالکی نژاد  رئیس کمیسیون فرهنگی ،ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در خصوص تشکیل خانه بازی کودک در سطح شهر اظهار داشت: فرمانداری بر اساس قانون نظارت و دادن مجوز به این خانه بازی ها را به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم داد.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم نیز لایحه ای را تنظیم و به کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارائه کرد.

مالکی نژاد ابراز داشت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری آئین نامه ای را تدوین و به کمیسیون ارائه داد.

این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.

https://qomefori.ir/vdcf.ydyiw6dtegiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما