تاریخ انتشار :جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۵۵
کد مطلب : 1500
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش‌وپرورش:

آموزش‌وپرورش مهم‌ترین رکن تشکیل جامعه اسلامی است

آموزش‌وپرورش مهم‌ترین رکن تشکیل جامعه اسلامی است، که باید هر چه بیشتر و بهتر در مسیر اسلامی سازی قرار بگیرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی ذوعلم پیش از ظهر امروز در همایش «نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش‌وپرورش» که در مرکز همایش‌های غدیر در قم برگزار شد، اظهار داشت: اگر تلاش‌های علمی را تا جایی ادامه ندهیم که به شبهاتی که در ذهن دانش آموزان ایجاد می‌شود پاسخ دهیم  در واقع هیچ کاری نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: بسیاری از گزاره‌هایی که در برنامه‌ریزی درسی نیاز داریم همچنان بی‌پاسخ‌مانده است و در این میان اسلامی سازی دانش موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد در علوم تجربی این مقدور است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوعلم تصریح کرد: برخی از مدارس به اسم مدرسه‌ اسلامی تأسیس‌شده‌اند اما روش‌هایی در این مدارس به کار گرفته می‌شود که اصلاً اسلامی نیست و همین موضوع پیامدهای بسیار نامناسبی دارد.

وی بابیان این‌که نظریات مختلف همواره وجود دارد، ابراز داشت: موضوع مهم این است که کدام‌یک از این نظریات مهم و اساسی است و باید در حوزه، دانشگاه و آموزش و پروش مورد بهره‌گیری قرار بگیرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: باید به بازطراحی نظام درسی بپردازیم و در این زمینه باید تلاش شود تا به پاسخ‌های امروز دانش آموزان جواب قانع‌کننده و منطقی داده شود.

وی بابیان این‌که آموزش‌وپرورش مهم‌ترین رکن تشکیل جامعه اسلامی است، گفت: باید آموزش‌وپرورش هر چه بیشتر و بهتر در مسیر اسلامی سازی قرار بگیرد.

ذوعلم تأکید کرد: در آموزش‌وپرورش باید به نوع آوری، خلاقیت و کار بهاداده شود تا دانش آموزان بتواند از همان دوران کودکی مهارت لازم را یاد بگیرند.

وی ابراز داشت: کنکور مانع جدی در تحول در آموزش‌وپرورش است که از همان کلاس اول نظام درسی را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

https://qomefori.ir/vdch.vnzt23nmvftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما