تاریخ انتشار :جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۵۴
کد مطلب : 1499
یکی از مسائلی که نباید از آن غفلت کرد بحث فلسفه تعلیم وتربیت است چون معتقدیم این موضوع قطعا به علم دینی خواهد رسید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،  حجت الاسلام والمسلمین لکزایی در اختتامیه همایش نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش که در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: بخش اصلی همایش، اقداماتی است  که قبل از همایش اصلی انجام شد و آن هم تولیداتی بود که قرار بود در حوزه علوم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش صورت گیرد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: آنچه به عنوان سرگذشت همایش می شود به آن  اشاره کرد، به 10 سال گذشته برمی گردد و رهبر معظم انقلاب تأکید فراوانی بر توجه به نظریه پردازی در حوزه علم دینی و نظریه علم اسلامی در ارتباط با آموزش و پرورش کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: برای تحقق این مسئله نظریه حضرت آیت الله جوادی آملی در ارتباط با نظریه علم دین مورد توجه قرار گرفت.

وی بیان داشت: یکی از مسائلی که نباید از آن غفلت کرد بحث فلسفه تعلیم و تربیت است چون معتقدیم این موضوع قطعا به علم دینی خواهد رسید. در همین بیانیه گام دوم که رهبر انقلاب در بخش دوم به همه توصیه هایی دارند، در اولین توصیه به علم دانش، اخلاق و سبک زندگی توجه می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین لکزایی گفت: وقتی به  این مسائل نگاه می کنیم متوجه می شویم بخش عمده اش به تعلیم و تربیت و نهایتا فلسفه تعلیم و تربیت بر می گردد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه افزود: در بخش فلسفه تعلیم وتربیت، مباحثی مطرح شده که یکی موضوع حرکت است. یک حرکت مربوط به عالم متعالی و دیگری مربوط به عالم متدانی است وهمین دو نظریه را می توان در تعلیم وتربیت مدل سازی کرد و بکار گرفت.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: درهمین رابطه محرک های معرفتی، محرک های انگیزشی، ایجابی، سلبی و... قرار دارد.

وی بیان داشت: یکی دیگر از مباحث، زمان و مکان تعلیم و تربیت است. بنابراین برای نتیجه گیری در عرصه تعلیم و تربیت باید به سمت فلسفه تعلیم و تربیت و تعلیم و تربیت متعالی و متدانی که تنها توجه به دنیا دارد رفت تا بتوانیم اتفاقات خوبی در عرصه تعلیم و تربیت رقم بزنیم.

https://qomefori.ir/vdce.o8zbjh8eo9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما