تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : 1487
رئیس انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم،با ذکر این مطلب که مساجد و قرآن از ارکان مهم تحقق بیانیه گام دوم انقلاب هستند بر لزوم اهمیت التزام راه به راه های جذب و پذیرش جوانان در مسجد تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، حجت الاسلام والمسلمین فاکر میبدی عصردیروز در نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی در دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب نقشه پیش روی ما برای رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی است.

وی افزود: بیانیه به حدی ارزشمند و دارای جایگاه است که باید در این زمینه همایش های بزرگ علمی را ویژه آن برگزار کرد و کارهای بزرگ علمی در این زمینه انجام شود؛ رسانه های مختلف و مجلات علمی و... باید این مهم را تبیین کنند ولی در فازهای کوچک تر باید نشست های علمی در محدوده های خاص برگزار شود.

رئیس انجمن علمی قرآن پژوهی حوزه بیان کرد: نزدیک به 30 سرفصل عمده با صدها مساله ریز و درشتی که از سوی مقام معظم رهبری عنوان شده است، تغذیه خوبی برای محافل علمی، آموزشی و پژوهشی ما است و امیدواریم که روزی شاهد تحقق علمی همه این موارد و تحقق عملی آن در عرصه میدانی باشیم.

وی گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یکی از حلقات وصل اقشار مختلف جامعه به همراه قرآن کریم و مساجد سه ضلع مهمی هستند که این تحقق این بیانیه را تضمین می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فاکر میبدی عنوان کرد: قرآن کریم جامع همه نیازهای بشریت است و مسجد نیز جامع افراد مختلف است و این جامعیت می تواند به هم پیوند بخورد و این دو جامعیت را با  شیوه های نوین به هم پیوند بزند.

وی افزود: پیامبر فرمودند که مسجد برای قرآن است و هر کار دیگری هم در این مسجد انجام می شود باید در همین راستا باشد و اگر شاعری نیز در مسجد شعر بگوید باید در همین راستا شعر بگوید و هنرآفرینی کند.

رئیس انجمن علمی قرآن پژوهی حوزه بیان کرد: اولین کتابی که به مسجد وارد می شود، قرآن کریم است و کتب دیگر با محوریت و در حاشیه قرآن کریم جمع می شوند و کتابخانه معنوی مسجد با قرآن شکل می گیرد.

وی گفت: جذب افراد به مساجد و نحوه ایجاد پذیرش مطالب و مباحث قرآنی از جمله کارهای بسیار بزرگی است که باید در مساجد انجام شود؛ 24 هزار کانون فرهنگی و 12 هزار کتابخانه و 1500 خانه نور و 2هزار مربی قرآنی در مساجد کشور فعال هستند ولی مساجد ما در زمینه فراگیری قرآن چندان موفق نیستند.

https://qomefori.ir/vdcb.wb8urhbaziupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما