تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۵۹
کد مطلب : 1483
مولف کتاب دایره المعارف شیعه گفت: تالیف دایره المعارف یکی از سخت ترین کارهای تالیفی در دنیا است.
سخت ترین کار تالیفی در دنیا، تالیف دایرالمعارف است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری  در آئین رونمایی از کتاب دایره المعارف شیعه با اشاره به اینکه  این دوران را دوران انفجار اطلاعات نامیده اند و لذا پیدا کردن اطلاعات مناسب و مورد نیاز بسیار مهم است، اظهار داشت:  برای این که کودک و نوجوان با دسته بندی اطلاعات آشنا شوند شروع به ایجاد دایرالمعارف های کودک و نوجوان در دنیا شد.

وی ادامه داد: در ایران دایرالمعارف های ترجمه ای در حال ایجاد شدن است و کمتر کسی به دنبال انتشار دایره المعارف است.

مولف کتاب دایره المعارف شیعه با اشاره به اینکه در این کتاب برای نوجوان در ده فصل همه اطلاعاتی که یک نوجوان نیاز داشته باشد را قرار داده ایم ، گفت: منابع استفاده شده در این کتاب از  منابع آثار شیعی و منابع روایی و مقالات پژوهشی داخلی می باشد.

وی ابراز داشت: این کتاب دارای 100 تصویر می باشد که سعی شده از طریق این تصاویر آن حس شیعی را به کودک و نوجوان منتقل کنیم.

حیدری با اشاره به اینکه قصد و قرض در این کتاب نداشته ایم، افزود:  انتشار کتاب کودک و نوجوان زمان زیادی نمی ببرد اما آن ایده و به آن هدف رسیدن بسیار سخت است و این کتاب هم دو الی سه ماه زمان برده است اما رسیدن به آن هدف و ایده بسیار زمان برده است.

وی ادامه داد: دنبال این بودیم که وحدت بین شیعه و سنی حفظ شود اما حرف خودمان را هم بزنیم که این مسئله بسیار سخت بود.

سخترین کار تالیفی در دنیا دایرالمعارف است
همچنین در ادامه این نشست حجت الاسلام  محمد یوسفیان ، مدیر واحد کودک مهدویت با اشاره به اینکه 25 سال کار کودک  انجام داده ام، گفت: 80 کتاب در حوزه کودک مهدویت تالیف نوشته ام.

وی ادامه داد:  کار کودک و نوجوان برخلاف این که فکر می کنند کار آسانی است بسیار سخت است ،  نگاه به این عرصه در کشور ما بسیار سطحی است .

مدیر واحد کودک مهدویت با اشاره به اینکه سخترین کار تالیفی در دنیا دایرالمعارف است ، عنوان داشت:  برای نوشتن دایرالمعارف باید گروه کار انجام شود  اما مولف این کتاب خود یک گروه می باشد و از تجربه های بسیاری برخوردار می باشد.

https://qomefori.ir/vdch.6nzt23nkxftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما