تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب : 1463
استاد برجسته حوزه علمیه قم در جمع روحانیان دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به آنان تأکید کرد که شما روحانیان باید به سلاح قلم و بیان مسلح باشید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار روحانیان شرکت‌کننده در نخستین گردهمایی تخصصی روحانیان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور اظهار کرد: مشکلات جامعه ما اعم از اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و ... زیاد است که رفع آنها جز با عنایات ائمه معصومین امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به روایتی درباره اهمیت علم گفت: دل‌ انسان‌ها ظرف است و بهترین آنان کسی است که ظرفیت‌ او بیشتر باشد؛ بنابراین انسان به اندازه ظرفیت خود از الطاف خداوند استفاده می‌کند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان کرد: باید ظرفیت وجودمان را زیاد کنیم تا از لطف خداوند بتوانیم بیشتر استفاده کنیم، عالم ربانی هم در هر جامعه‌ای همین حالت را دارد که امیدواریم همه ما از عالمان ربانی باشیم؛ زیرا عالم ربانی با خدا ارتباط دارد و مربی جامعه است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تأکید بر اینکه شما باید به دو سلاح قلم و بیان مسلح باشید و آنچه را می‌دانید تبلیغ کنید، گفت: امروز روزی است که باید به این دو وسیله مسلح شد؛ زیرا در شرایطی هستیم که دشمنان می‌خواهند کل اسلام را نابود کنند؛ بنابراین برنامه‌های آلوده‌ای در فضای مجازی ایجاد کرده‌اند که دولت باید بر روی فضای مجازی کنترل بیشتری داشته باشد.

وی تأکید کرد: نیاید حالت انفعالی به خود بگیریم؛ اگر در برابر دشمنان عزم راسخ داشته باشیم، خداوند دست ما را می‌گیرد، وعده خداوند است که فرمود اگر شما جهاد کنید و نیت‌تان خالص باشد ما شما را تنها نمی‌گذاریم .

این استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: انبیاء راه را به همگان نشان دادند؛ اما خداوند کسی را که بخواهد دست او را می‌گیرد و به مقصد مطلوب می‌رساند و کسی که عالم و قادر به همه چیز است، وقتی قول بدهد انجام می‌دهد.

آیت الله مکارم‌شیرازی خطاب به روحانیان حاضر در دیدار گفت: سعی کنید محیط دانشگاه اسلامی باشد؛ چراکه فرهنگ اسلام غنی است و بدانید خداوند به شما توفیق داده از این توفیق استفاده کنید و با صداقت و عمل نشان بدهید راه اسلام کدام است.

وی، علت موفقیت در کارها را نظم، پشتکار و خلوص نیت برشمرد و خاطرنشان کرد: امیدوارم همه شما بتوانید در برابر سیل فساد و مشکلات فرهنگی ایستادگی کنید و بدانید که خداوند شما را کمک می‌کند.

به گزارش آنا در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری، گزارشی از نخستین گردهمایی روحانیان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور ارائه و اظهار کرد: از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که قریب به ۸۰۰ روحانی در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کنند و به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا درهای دانشگاه بر روی روحانیان باز شده است.

https://qomefori.ir/vdcf.vdyiw6djmgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما