تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : 1430
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم مطرح کرد:

تطبیق برنامه ها و توانمندی های ورزش استان با گام دوم انقلاب

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد گام دوم انقلاب به دنبال تطبیق برنامه ها و توانمندی ها با گام دوم انقلاب هستیم.
تطبیق برنامه ها و توانمندی های ورزش استان با گام دوم انقلاب
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،رسول منعم  در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف این اداره کل در خصوص ورزش روستایی، اظهار داشت: در بخش روستایی  تکمیل و تجهیز خانه‌های روستایی ۶۸ خانه ورزش روستایی فعال شده است و ۳۰ خانه روستایی دیگر نیز در آینده مهیا خواهند شد. برنامه ای مبنی بر احداث خانه جوانان با زیربنای ۵۰۰ متر و پیشرفت ۸۰ درصد در اردیبهشت آینده در کهک و بخش خلجستان وجود دارد و به زودی در اختیار سمن ها قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی در ورزش قم گفت: مهم‌تری پروژه ورزشی در قم که به زودی آماده بهره برداری خواهد بود مجموعه ورزشی پیامبر اعظم است. طرح مجموعه ورزشی پیامبر اعظم (ص) قریب بر ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره برداری از این پروژه ۸ هزار متر به فضای ورزش قم افزوده می‌شود و زمان بهره برداری از آن فروردین ۹۸ خواهد بود.

منعم افزود: ۲ پروژه از محل ماده ۲۷ واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی در قم واگذار شده که استخر مجموعه ورزشی تختی و سالن سوده این پروژه‌ها را تشکیل می‌دهند که استخر ورزشگاه تختی به زودی به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: در موضوع اجرای ماده ۱۰ در زمینه واگذاری فضاها به خیرین ورزشی این رویکرد وجود دارد که خیران شناسایی شوند و در زمینه ورزش از آن استفاده شود و این اقدام را به طور جدی دنبال می‌کنیم چنان که در استان‌های دیگر در این حوزه اقدامات مؤثری صورت گرفته است.

منعم عنوان کرد: در حوزه ورزشی برنامه‌هایی در دستور کار است که فعال نمودن ورزش محلات، ورزش کارگری و ورزش بانوان در این شورا مورد پیگیری قرار می‌گیرد و در این زمینه نیازمند حمایت دستگاه‌ها هستیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با بیان این که کمیته‌ای برای شناسایی استعدادهای ورزشی برای حضور در المپیک و بازی‌های آسیایی تشکیل خواهد شد، تصریح کرد: در حوزه هیأت‌های ورزشی و تخصیص اعتبار مالی به هیئت‌های ورزشی، توصیه این است که هیئت‌ها با برنامه ورود کنند و توزیع اعتبار به این هیئت‌ها بر اساس برنامه‌ای که هیئت‌ها اعلام می‌کنند بستگی دارد.

وی گفت: در زمینه توجه به ورزش بانوان یکی از سیاست‌های دولت و وزارت ورزش این است که بانوان از امکانات و ظرفیت‌ها به طور مساوی با مردان بهره مند شوند و بر این اساس نگاه ویژه ای به ورزش بانوان در قم داریم.

منعم تاکید کرد: به عنوان بخشی از برنامه حضور ورزش قم در عرصه قهرمانی، فوتبال را مد نظر داریم و می خواهیم تیمی از قو با استفاده از ظرفیت بومی در لیگ دسته دوم فوتبال ایران حضور یابد و برای این منظور در پی مشارکت و همفکری با بخش خصوصی هستیم.

وی در مورد نماینده قم در لیگ برتر فوتسال گفت: در فوتعسال ظرفیت بزرگ و گسترده ای وجود دارد. با  مشارکت بخش خصوصی به دنبال اهداف بزرگی هستیم و بتوانیم تیم را برای قهرمانی و آسیایی تجهیز کنیم.

منعم در مورد برنامه‌های حوزه جوانان گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد گام دوم انقلاب به دنبال تطبیق برنامه ها و توانمندی ها با گام دوم انقلاب هستیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد: در بخش حمایت از سازمان های مردم نهاد تسهیلات مناسبی برای حمایت از این سمن ها در نظر گرفته شده و سمن ها می توانند از تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال و سود ۴ درصد استفاده و طرح های خود را برای این منظور ارائه کنند.

وی افزود: هزینه‌های بسیاری در طول سال روی دوش اداره کل ورزش و جوانان است سال گذشته برای مراسم تجلیل ۹۶ صد و بیست میلیون اعتبار نیاز بود چون ۱۵۰ قهرمان بین المللی داشتیم.

منعم خاطر نشان کرد: برای حمایت از باشگاه‌ها ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان کمک مالی صورت گرفته است. پاداش قهرمانان برای قهرمانان آسیایی و المپیک ۲۳۰ تا ۲۵۰ میلیون تمان بوده است.

https://qomefori.ir/vdcj.tevfuqexysfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما