تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۷
کد مطلب : 1425
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان قم در همایش ائمه جماعات و مسئولان کانونهای فرهنگی هنری مساجد که در بیت علامه طباطبایی برگزار شد اظهار داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد از سال ۷۱ تاکنون به کار خود ادامه داده و هم اکنون به درختی تنومند تبدیل شده که یکی از عوامل مهم تنومندی و بالندگی آن حمایت ائمه جماعات و راهنمایی علما و اساتید است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،حجت الاسلام و المسلمین سعید روحانی افزود: در ابتدای تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد افرادی انتخاب شدند و آموزش های لازم را فراگرفتند و عضو کادر کانون های مساجد کشور شدند سپس مساجد به هم پیوستند و شبکه تشکیل دادند و هم اکنون شاهد هستیم که بسیاری از اقدامات بر دوش کانون های فرهنگی هنری مساجد گذاشته شده و اقدامات به سطح قابل قبولی رسیده است

وی در خصوص آموزش فضای مجازی، سواد رسانه ای و آگاهی خانواده ها جایی بهتر از کانون مساجد نیست لذا به همت کانون های مساجد در ۱۰۰ مسجد این دوره ها برگزار می شود وبرنامه کشوری جشنواره تجسمی عشایر کشور با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

وی تاکید کرد: اگر در بدو تشکل کانون های فرهنگی و هنری مساجد از فعالیت های جوانان در مسجدها حمایت شد، ثمره آن را امروز شاهد هستیم اگر حمایت ما از جوانان در مساجد بیشتر شود حضور آنان چشم گیرتر می شود و پویا شدن مساجد را شاهد خواهم بود.

حجت الاسلام روحانی گفت: ‌هرچند قم از بسیاری از شهرهای کشور وضعیت مطلوب تری دارد اما هنوز هم در سطح مناسبی نیست زیرا فضا به صورت کامل مهیا و مساعد نیست نگاه پدرانه ائمه جماعات و تشویق آنان جوانان را به سمت مساجد سوق می دهد.

وی تاکید کرد: وظیفه همه مسئولان مربوطه است که با کمک بیشتر وضعیت را برای حضور جوانان فراهم کنند و مشکلات حضور آنان برطرف شود که این امر لبیک به منویات مقام معظم رهبری است زیرا ایشان فرمودند خود را به سلاح علم و معرفت مجهز کنید و برای کانون فرهنگی مساجد آماده کنید و اشاره صریح داشتند که همه گونه افراد را پذیرا باشید.

وی گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد جذب حداکثری دارد و با کمک ائمه جماعات می شود حضور جوانان را پررنگ کرد.

وی به آماری از وضعیت فعلی کانون ها اشاره کرد و گفت: ۶۲۰ کانون در قم فعالیت می کند که ۴۰۸ کانون فرهنگی با مجوز هستند که ۳۷۴ کانون مختص برادران و ۲۶ کانون مختص خواهران و ۱۱۷ کانون روستایی و مابقی شهری است.

وی گفت این کانون ها دارای ۱۸۷ کتابخانه مخزن دار و۱۲۰ کتابخانه باز دارند و ۴۰ هزار نفر زن و مرد عضو آن هستند که باید قدر این نعمت را دانست.

https://qomefori.ir/vdcd.x0f2yt0oka26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما