کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی:

حوزه در گام دوم انقلاب برای تحکیم بنیان خانواده فکر و اندیشه ارائه دهد

10 اسفند 1397 ساعت 13:57

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: مسئله خانواده بسیار مهم است و اکنون نیز که در چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم و بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است، باید ببینیم که در گام اول انقلاب چه قدم هایی برای تثبیت نهاد خانواده برداشته ایم و چه آسیب هایی خانواده ها را تهدید می کند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دومین همایش فاطمی ویژه دانش آموختگان مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و خانواده هایشان که در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد به تشریح اهمیت نهاد خانواده در اسلام و تلاش غرب برای نابودی این نهاد مقدس پرداخت.

وی خطاب به بانوان و همسران طلاب گفت: همسرداری شما با دیگران تفاوت زیادی دارد چرا که همسران شما داعیه حمایت از اسلام و نشر و تبلیغ معارف اسلامی دارند و باید قدر این موهبت الهی را بدانید.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: شما همسران طلاب در تمامی اعمال و پاداش نیک این طلاب شریک هستید و خدای متعال به شما و فرزندانتان عنایت ویژه خواهد کرد لذا تا می توانید برایشان آرامش فکری و روحی فراهم کنید چون اینها می خواهند از اسلام دفاع نمایند و تحصیل علوم اهل بیت(ع) داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مسئله خانواده و اهمیت و برکات آن در جوامع بشری از تلاش غرب و دشمنان برای ازبین بردن این نهاد مبارک گفت و خاطر نشان ساخت: مسئله خانواده بسیار مهم است و اکنون نیز که در چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم و بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است باید ببینیم که در گام اول انقلاب چه قدم هایی برای تثبیت نهاد خانواده برداشته ایم و چه آسیب هایی خانواده ها را تهدید می کند.

آیت الله  فاضل لنکرانی افزود: امروزه غرب درصدد از بین بردن نهاد خانواده است و در این مسیر از همه امکانات بهره می برد تا این نهاد مبارک را نابود کند، لذا باید تلاش کرد با بیان خوب و شایسته، آموزه های مکتب اهل بیت(ع) پیرامون خانواده و حقوق اعضای خانواده نسبت به هم برای مردم و جوانان بیان شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان خاطر نشان ساخت: حوزه های علمیه در گام دوم انقلاب برای تحکیم بنیان خانواده باید فکر و اندیشه ارائه دهد.


کد مطلب: 1415

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/1415/حوزه-گام-دوم-انقلاب-تحکیم-بنیان-خانواده-فکر-اندیشه-ارائه-دهد

قم فوری
  https://www.qomefori.ir