تاریخ انتشار :جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب : 1414
اگر توافق فکری صد درصد امکان ندارد اما توافق عملی قابل ایجاد است، لذا باید هرکدام از زوجین در محیط خانواده خطوط قرمز یکدیگر را اولا بشناسند و ثانیا به این خطوط قرمز احترام بگذارند.
 زوجین خطوط قرمز یکدیگر را بشناسند و به آن احترام بگذارند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی  در دومین همایش فاطمی ویژه دانش آموختگان مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و خانواده هایشان که در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، به تشریح ویژگی های روحی زن و مرد در یک خانواده پرداخت و گفت: خدای متعال و حکیم هیچ دو انسان را با توافق فکری صددرصد خلق نکرده است حتی از جنس موافق مثل دو مرد یا دو زن یا فرزند و والدینش، و در هر صورت اختلاف فکری وجود دارد.

وی افزود: نوع نگان زن و مرد به زندگی در همه ابعاد متفاوت است و چه انتظاری می رود که دو نفر که با همدیگر ازدواج می کنند به صورت صد درصد با هم توافق فکری داشته باشند؟ لذا باید با مطالعه و شناخت شرایط روحی هر کدام از زوجین به تحکیم بنیان خانواده پرداخت و از نزاع های مختلف در خانواده ها جلوگیری کرد.

این کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا یادآور شد: اگر توافق فکری صددرصد امکان ندارد اما توافق عملی قابل ایجاد است؛ لذا باید هرکدام از زوجین در محیط خاتواده  خطوط قرمز یکدیگر را اولا بشناسند و ثانیا به این خطوط قرمز احترام بگذارند.

حجت اسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به لزوم ایجاد حس شکرگزاری در زندگی فردی و مشترک خاطر نشان ساخت: الان پای صحبت هرکسی بنشینی نارضایتی و ناشکری دیده می شود، آرامش در جامعه ما کیمیای کمیابی شده است، در مسجد بازار تهران مردی بزرگ نماز میخواند به نام آیت الله خوانساری، شخصی میگفت: لحظات آخرین نزدشان رفتم و از اقازاده ایشان پرسیدم حالشان چطور بود دیشب؟ فرمودند دیشب تا صبح نخوابیده، خدمت خودشان رسیدم پرسیدم حالتان چطور است گفتند دیشب تا صبح ولی ناگهانی حرفشان را عوض کردند و گفتند الحمدلله. و اظهار نارضایتی نکردند.

 

https://qomefori.ir/vdcb.8b8urhbaaiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما